طرز تهیه کباب ترکی با گوشت چرخ نموده در خانه بهتر از فست فود

به گزارش مجله پیکورو، درست کردن یک کباب ترکی سالم و خوشمزه در منزل، به همان میزان خریدن آن از خیابان دلچسب و چه بسا سالم تر است. غذایی که از کشور همسایه، یعنی ترکیه، به ایران آمده و حالا سال هاست که مثل غذای دیگر ترکیه یعنی اسکندر کباب، برای مردم ایران آشنا و خوش طعم است. در این مطلب طرز تهیه کباب ترکی با گوشت چرخ نموده را به روش خانگی آنالیز می کنیم و تمام فوت و فن هایش را آموزش می دهیم تا ساندویچی به کیفیت ساندویچ های فست فود داشته باشیم. غذایی که البته شباهت های زیادی هم به شاورما دارد.

طرز تهیه کباب ترکی با گوشت چرخ نموده در خانه بهتر از فست فود

مواد لازم برای طرز تهیه کباب ترکی با گوشت چرخ نموده

  • گوشت چرخ نموده 500 گرم
  • پیاز میانه 2 عدد
  • ماست ساده 2 قاشق غذاخوری
  • فلفل سیاه 1/2 قاشق چای خوری
  • نمک 1 قاشق چای خوری
  • زیره (در صورت تمایل) 1 قاشق چای خوری
  • نان باگت یا نان پیتا به تعداد لازم
  • سماق در صورت تمایل، برای سرو روی غذا
  • گوجه فرنگی و خیارشور به مقدار لازم
  • روغن مخصوص سرخ کردنی به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه کباب ترکی با گوشت چرخ نموده

1. آماده کردن مواد

برای درست کردن کباب ترکی با گوشت چرخ نموده در خانه، ابتدا پیازها را رنده کنید. سپس در یک کاسه بزرگ، پیازهای رنده شده را به مخلوط گوشت چرخ نموده، ماست و ادویه ها اضافه نموده و خوب مخلوط کنید. بهتر است در این مرحله، مواد را چند دقیقه ای با دست ورز بدهید.

بعد از ورز خوردن مواد، نایلون سلفون را روی یک سطح صاف مثل میز کار یا تخته آشپزخانه پهن کنید. مخلوط گوشتی را روی سلفون ریخته و آن را به صورت یک استوانه دربیاورید، سپس آن را در سلفون بپیچید. بهتر است از دو لایه سلفون بهره ببرید تا گوشت، هوا نکشیده و خشک نگردد. سپس استوانه آماده شده را به مدت 8 تا 12 ساعت در فریزر بگذارید تا منسجم و مستحکم گردد.

نکته: مطمئن شوید که استوانه تان را کاملا محکم پیچیده اید و هیچ هوا و فضای خالی در میان مخلوط گوشتی باقی نمانده است. هرچه استوانه محکم تری بپیچید، در ادامه آن را راحت تر برش می زنید و مخلوط شما خرد و پخش نمی گردد.

2. سرخ کردن کباب ترکی

بعد از اینکه مواد کباب ترکی به صورت سلفون پیچیده به مدت 8 تا 12 ساعت در فریزر ماند و خوب مستحکم شد، می توانید بقیه مراحل را دنبال کنید. استوانه گوشتی را از فریزر خارج کنید و بگذارید به مدت حدودا 5 دقیقه در دمای محیط بماند.سپس سلفون ها را باز نموده و گوشت ها را با یک چاقوی تیز آشپزخانه (ترجیحا چاقوی دندانه دار اره ای) به صورت نوارهای باریک برش بدهید.

ماهیتابه را روی گاز بگذارید و روغن مخصوص سرخ کردنی را به آن اضافه کنید. پس از گرم شدن روغن، برش ها را یکی یکی داخل ماهیتابه چیده و هر سمت آن ها را حدودا به مدت 2 دقیقه سرخ کنید تا پخته شوند. دقت کنید که برش ها را روی هم قرار ندهید تا به هم نچسبند.

نکته: بهتر است از یک ماهیتابه بزرگ بهره ببرید تا همه تکه های کباب ترکی را یک باره سرخ کنید. چنانچه از ماهیتابه کوچک بهره ببرید، ناچار می شوید تکه ها را کم کم به ماهیتابه اضافه نموده و در چند مرحله سرخ کنید. در این صورت، ممکن است گوشت ها از حالت انجماد خارج شده و پخش شوند.

3. درست کردن ساندویچ ها و سرو کردن کباب ترکی

بعد از سرخ شدن کباب های ترکی، آن ها را به ظرف مورد نظرتان برای سرو، منتقل کنید.

وقتی در ترکیه به مغازه های دونرفروشی می روید، در مورد نحوه صرف غذا چند گزینه مختلف دارید: پیچیده شده در نان لواش (dürüm)، پیچیده شده در یک نان ضخیم تر مانند پیتا (Tombik)، پیچیده شده در نان ساندویچی مثل باگت و آخرین گزینه صرف در بشقاب و همراه با سیب زمینی سرخ شده یا روی برنج (pilav üstü). شما می توانید بنا به سلیقه و ذائقه خودتان، هر یک از این گزینه ها را در خانه هم داشته باشید و از نتیجه اش لذت ببرید.

می توانید در کنار کباب ترکی، از ترکیب پیازِ سماق زده و سبزی جعفری خرد نموده بهره ببرید، یا طعم این غذا را با ترکیب خیارشور و گوجه فرنگی تکمیل کنید.

سوالات متداول در طرز تهیه کباب ترکی با گوشت چرخ نموده

در این مطلب کوشش کردیم طرز تهیه کباب ترکی با گوشت چرخ نموده را با روشی متفاوت اما آسان در خانه به شما آموزش بدهیم. در ادامه به بعضی از سوالات متداول شما اشاره می کنیم.

برترین گوشت برای تهیه کباب ترکی با گوشت چرخ نموده چیست؟

انتخاب گوشت مناسب، تاثیر فوق العاده ای در طعم کباب ترکی دارد. برای رسیدن به برترین نتیجه، از گوشت با 15 تا 20 درصد چربی یا ترکیبی از گوشت گاو و گوسفند بهره ببرید.

طرز تهیه کباب ترکی با گوشت چرخ نموده در فر چگونه است؟

کلمه دونر یا همان کباب ترکی در ترکیه، به معنای چرخاندن است و روش سنتی تهیه دونر کباب، روی سیخ های گردان عمودی صورت می گیرد. چنانچه می خواهید این غذای خوشمزه را در فر درست کنید، می توانید از سیخ های گردان فر یاری بگیرید. برای این کار، استوانه گوشت را بعد از درآوردن از فریزر، ابتدا روی سینی فر گذاشته و داخل فر قرار بدهید تا به مدت نیم ساعت بپزد. سپس می توانید گوشت پخته را به صورت درست به سیخ زده و به مدت حدودا 15 دقیقه در حالت گردان بپزید تا برشته گردد.

طرز تهیه کباب ترکی با مرغ به جای گوشت چیست؟

کباب ترکی با مرغ هم طعم متفاوت و خوشمزه ای دارد که در بسیاری از مغازه های فروش کباب ترکی، در کنار کباب ترکی گوشت تهیه شده و سرو می گردد. برای این کار، از مرغ چرخ نموده به جای گوشت بهره ببرید و مطابق دستور توضیح داده شده در مطلب پیش بروید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 11 مرداد 1402 بروزرسانی: 11 مرداد 1402 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 2256

به "طرز تهیه کباب ترکی با گوشت چرخ نموده در خانه بهتر از فست فود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کباب ترکی با گوشت چرخ نموده در خانه بهتر از فست فود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید