برترین غذاهای بلغارستان (تور ارزان بلغارستان)

به گزارش مجله پیکورو، در تور بلغارستان نگران غذا نباشید! وجود سبزی های تازه و لبنیات خوشمزه در کنار گوشت و مرغ و ماهی، فهرست غذای رستوران ها را متنوع تر و لذیذتر می نماید. حتی غذاهای بین المللی کشورهای دیگر هم در بلغارستان طعم و عطر بهتری دارند. بر خلاف تصور عامه، لازم نیست که برای سفر به بلغارستان هزینه زیادی صرف کنید بلکه با خرید تور مقرون به صرفه اروپا نیز امکان سفر به این کشور وجود دارد. تنوع غذا در بلغارستان بسیار زیاد است، انواع سوپ های مختلف بلغاری، تاراتور، سالادهای خوش طعم، کباب ها و گوشت های گریل شده با قیمت مناسب غذا، برترین فرصت برای شکم گردی در سفر را به گردشگران بلغارستان می دهد.

برترین غذاهای بلغارستان (تور ارزان بلغارستان)

با ما سفر کنید و با تور ارزان بلغارستان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

ساندویچ بلغاری

برخلاف باور عامیانه ما ایرانی ها که فست فود تهیه شده از سوسیس را به نام ساندویچ بلغاری می شناسیم؛ انواع ساندویج های از گوشت و مرغ چرخ نموده به همراه سبزیجات تازه در نان های مخصوص ساندویج در بلغارستان تهیه می شوند. بسیاری از ساندویچ های بلغاری در کاهو و برگ های تازه خوراکی سرو می گردد.

دلمه بلغاری

(ZELEVI and LOZOVI SARMI) دُلمه به معنای (پُرشده) ازجمله غذاهای معروف و پرطرفدار در ایران و آسیا میانه است. در بلغارستان نیز دلمه کلم و برگ مو طرف داران بسیاری دارد. نکته جالب در مورد دلمه؛ جمهوری آذربایجان در رقابت با ایران این غذا را به نام میراث فرهنگی ناملموس خود به ثبت یونسکو رساند.

غذای بلغاری لیوتنیتسا

اگر علاقه مند به سس به خصوص سس تند هستید لیوتنیتسا (lyutenitsa) را امتحان کنید. ترکیب سس لیوتنیستا شبیه غذای یتیمچه تهرانی ها است که از مخلوط رقیق تر گوجه فرنگی، فلفل و گاهی بادمجان تهیه می گردد و به همراه نان تست سرو می گردد.

غذای چرب بلغاری، بانیتسا

بانیتسا (Banitsa) غذای شیرین و چرب است که ابتدا خمیر نازک و بزرگی را تهیه می نمایند و داخل آن را با موادی مانند پنیر سفید، کدوتنبل، کلم، پیاز و قارچ پر می نمایند ولی پایه اصلی آن پنیر سفید است. این غذا عروس غذاهای بلغاری نام دارد و جزو اصلی وعده صبحانه هست. بانیتسای لذیذ را در بیشتر شیرینی فروشی ها و تمامی نان فروشی ها می توانید پیدا کنید.

سالاد بلغاری معروف شوپسکا

در این سالاد پنیر سفید sirene، پنیر مخصوص کشور بلغارستان که دارای طعمی خاص و عالی است در تهیه سالاد استفاده می گردد. برای چاشنی سالاد از چند نوع سبزی، خیار، گوجه فرنگی و پیاز را خرد می نمایند و در کنار پنیر آن را طعم دار می نمایند. سالاد Shopska در عین سادگی خوش طعم ترین و محبوب ترین سالاد بلغارستان است.

کباب چه، کباب خوشمزه بلغارستان

برای تهیه این غذا گوشت را با ادویه و نمک و فلفل طعم دار می نمایند و آن را کبابی می نمایند و در بشقاب بزرگی می چینند. در این غذا سایر موادی که در کنار گوشت در بشقاب قرار می گیرند، مهم هستند. معمولاً پنیر رنده شده که با زیره و فلفل طعم دار شده است به همراه سیب زمینی سرخ شده و سسی که از گوجه تهیه شده است در کنار کباب چه چیده می شوند . یک نوشیدنی خنک مخصوص همراه با کبابچه سرو می گردد.

طرز تهیه موساکای بلغاری

روش های مختلفی برای پخت موساکا در کشورهای دیگر وجود دارد ولی لذیذترین آن را در سفر به بلغارستان تجربه کنید. این غذا از گوشت چرخ نموده، تخم مرغ و سیب زمینی تهیه می گردد و روی آن را لایه ای از ماست بلغاری پوشانده است. موساکا به حدی در این کشور محبوب است که می گویند مرد بلغاری با زنی که روش پخت موساکا نداند ازدواج نمی کند.

سوپ سیرابی

برای تهیه این سوپ از سیرابی و ادویه های مخصوصی استفاده می نمایند و در کنار آن سرکه و روغن زیتون سرو می نمایند. سوپ سیرابی غذای محبوب بچه ها بلغاری است، البته بین بزرگسالان هم هواداران زیادی دارد. این غذا معمولا در وعده صبحانه و یا عصرانه استفاده می گردد.

تاراتور، سوپ سرد بلغاری

تاراتور (Tarator) خیلی شبیه ماست و خیار ایران است و در بلغارستان به نوعی سوپ سرد شناخته شده است که بر پایه ماست خوشمزه بلغاری تهیه می گردد. برای تهیه تاراتور علاوه بر ماست بلغاری از سیر، خیار، شوید و تکه های کوچک یخ هم استفاده می گردد.

مشانا سکارا

مشانا سکارا (Meshana Sekara)، این غذا از تکه های گوشت قرمز گریل شده تشکیل شده است که در کنار سبزیجات پخته سرو می گردد. گوشت از دل پذیرترین غذاها نزد بلغار ها است به همین علت هواداران زیادی دارد. معمولاً این غذا همراه سالاد شوپسکا خورده می گردد.

فلفل شکم پر

یکی از غذاهای اصیل بلغارستان فلفل شکم پر (Burek peppers) است که هنوز هم در بین نسل جوان این کشور دوست داران زیادی دارد. در این غذا داخل فلفل را با گوشت و برنج پر می نمایند و با ادویه آن را طعم دار می نمایند و آن را سرخ می نمایند و یا می پزند. در شب کریسمس این غذا را بدون گوشت تهیه می نمایند. معمولاً در کنار این غذا گوجه فرنگی و خیار سرو می گردد.

منبع: فاینداتور
انتشار: 8 دی 1401 بروزرسانی: 8 دی 1401 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 2164

به "برترین غذاهای بلغارستان (تور ارزان بلغارستان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین غذاهای بلغارستان (تور ارزان بلغارستان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید