طرح ملی توسعه مشاغل خانگی؛ فرصتی برای کاهش بیکاری

به گزارش مجله پیکورو، خبرنگاران/زنجان یک کارشناس اقتصاد گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی فرصتی برای کاهش بیکاری در استان ها است.

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی؛ فرصتی برای کاهش بیکاری

سمیرا احمدی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به مزیت های مشاغل خانگی برای اقتصاد، اظهار کرد: مشاغل خانگی به عنوان یکی از مهم ترین بخش های کسب و کار، نقش قابل توجهی در توسعه و ایجاد درآمد در اقتصاد کشورهای پیشرفته و در حال توسعه دارا بوده و رویکرد اولیه فعالیت ها در این کشورها، توسعه مشاغل خانگی است.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی اولین آیتم مهمی است که در حمایت از توسعه مشاغل خانگی باید به آن توجه کنیم، اضافه کرد: آموزش هدف مند و تخصصی محور بر حسب بازار کار و بازار عرضه و تقاضا که در جامعه وجود دارد، در اولویت دوم واقع شده است. همچنین در کنار اعطای تسهیلات، حمایت از پیشران ها، توجه به بازاریابی، آموزش و توانمندسازی به ایجاد شبکه کسب و کار باید توجه ویژه ای کنیم که اصلی ترین رکن آن بازار فروش است؛ چراکه اگر بازار فروش و ایجاد بازار برای محصولات نباشد، عملاً هیچ گونه مشاغل خانگی نمی تواند رشد لازم را برای بحث موضوعات اقتصادی داشته باشد.

این کارشناس ادامه داد: موضوع بازاریابی در ایجاد شبکه کسب و کار از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در زمینه توسعه کسب و کار خانگی ما باید بازار عرضه و تقاضا مشخص کنیم و این خود نیاز به مطالعه و ارزیابی دارد که قطعاً جهاددانشگاهی با توجه به نوع فعالیت فراگیری که در زمینه های آموزشی دارد، می تواند به خوبی این مهم را به مرحله اجرا درآورد.

احمدی شرح داد: مشاغل خانگی از جمله کسب و کارهایی است که با سرمایه اندک و بدون نیاز به فضای فیزیکی قابل توجه از سوی افراد خانواده در منازل و یا فضاهای محدود دیگر به اجرا در می آید. هدف از ایجاد این مشاغل درآمدزایی برای افرادی است که به دلایلی مانند کمبود سرمایه یا امکان نداشتن برای دوری از خانه نتوانسته اند، شاغل شوند.

وی با بیان اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی فرصتی برای کاهش بیکاری در استان ها است، گفت: متقاضیانی که توان تولید دارند ولی توان فروش ندارند، با معرفی به پیشران (تولیدکننده ماهر و توانمند) و وصل شدن به بازار و شبکه سازی، صاحب شغل و درآمد پایدار می شوند که این مهم راهکار بسیار خوبی برای پایداری مشاغل خانگی در آغاز کار افراد است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1600

به "طرح ملی توسعه مشاغل خانگی؛ فرصتی برای کاهش بیکاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح ملی توسعه مشاغل خانگی؛ فرصتی برای کاهش بیکاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید