ضریب نفوذ اینترنت پهن باند از 110 درصد عبور کرد

به گزارش مجله پیکورو، تهران (پانا) - بنابر آخرین آمار منتشر شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور، ضریب نفوذ اینترنت پهن باند در کشور از 110 درصد عبور کرد.

ضریب نفوذ اینترنت پهن باند از 110 درصد عبور کرد

به گزارش ایرنا، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور مدتی است با طراحی سامانه ای، گزارش های آماری در حوزه فناوری اطلاعات را منتشر می نماید، اطلاعاتی که به شکل برخط در اختیار عموم قرار می گیرد. یکی از آمارهای مهم در این سامانه، مقدار دسترسی مشترکان و ضریب نفوذ اینترنت در کشور است.

بر اساس آخرین آمار مربوط به خرداد 1400، اکنون تعداد مشترکان اینترنت پهن باند در کشور 92 میلیون و 737 هزار و 572 مشترک است که ضریب نفوذ اینترنت پهن باند در کشور را از مرز 110 درصد گذرانده است.

این آمار البته در تعداد مشترکان پهن باند ثابت آن قدر چشمگیر نیست اما با توجه به بسته 100 گیگ اینترنت رایگانی که از سوی وزارت ارتباطات در روزهای ابتدایی شیوع کرونا برای مردم ایران در نظر گرفته شد و دسترسی به آن صرفا بر روی اینترنت ثابت میسر بود، تعداد مشترکان پهن باند ثابت هم با افزایش اندکی نسبت به گذشته از عدد 10 میلیون و 397 مشترک عبور کرد. دورکاری، آموزش مجازی، خرید و فروش، حمل و نقل و اطلاع رسانی همگی به مدد زیرساخت فناوری اطلاعات در زمان شیوع کرونا در اختیار مردم نهاده شد.

با کوشش های صورت گرفته برای تحقق اهداف مشخص شده، هم اکنون ضریب نفوذ اینترنت پهن باند ثابت در سراسر کشور از 12 درصد گذشته و ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار هم به بیش از 98 درصد رسیده است.

تعداد مشترکین اینترنت پهن باند سیار اکنون 82 میلیون و 339 هزار و 635 مشترک است که ضریب نفوذ بیش از 98 درصد را در این حوزه رقم زده است.

بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است در توسعه زیرساخت های خدمات الکترونیکی در منطقه ها محروم و روستایی سرمایه گذاری کند به گونه ای که امکان ارائه دست کم چهار خدمت الکترونیکی اصلی دولت (سلامت، آموزش، کشاورزی و بانکی) در 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور امکان پذیر گردد.

در حوزه توسعه ارتباطات روستایی هم اکنون حدود 98 درصد روستاهای بالای 20 خانوار که تعداد آن ها 39 هزار و 465 روستا است به شبکه ارتباطی متصل هستند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 26 شهریور 1400 بروزرسانی: 26 شهریور 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1774

به "ضریب نفوذ اینترنت پهن باند از 110 درصد عبور کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضریب نفوذ اینترنت پهن باند از 110 درصد عبور کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید