صادر نشدن شیرخشک های تولیدی امکان پرداخت وجه به دامداران را برای شرکت ها سخت نموده است

به گزارش مجله پیکورو، خبرنگاران- رئیس انجمن شیرخشک صنعتی گفت: دامدارانی که شیرهایشان را به شرکت های فراوریکننده شیرخشک فروخته اند، در پی دریافت وجه محصولاتشان هستند ولی صادر نشدن شیرخشک های فراوری شده، امکان این پرداخت وجه را برای شرکت ها سخت نموده است.

صادر نشدن شیرخشک های تولیدی امکان پرداخت وجه به دامداران را برای شرکت ها سخت نموده است

سیاوش سلیمی، در پاسخ به این سوال که آیا حذف مابه التفاوت صادراتی 16 هزارتومانی شیر خشک به گمرکات اعلام و صادرکنندگان پیروز به صادرات آن شده اند یا خیر، گفت: علی رغم موافقت وزرات جهاد با حذف این مابه التفاوت ولی تا به امروز به علت اختلافات و ناهماهنگی های ایجاد شده بین سیستم های اداری وزارت جهاد، صمت و گمرک این موضوع ابلاغ نشده و صادراتی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: وعده داده شده که مسائل رفع گردد و امیدواریم هرچه سریعتر صادرات با قیمت های معین شده انجام گردد.

رئیس انجمن شیرخشک صنعتی توضیح داد: اسفندماه سال گذشته برای صادرات هر کیلوگرم شیرخشک مابه التفاوت صادراتی 16 هزار تومانی مشخص شد. اما دو ماه قبل قیمت هر کیلو شیرخام 1900 تومان افزایش یافت و با توجه به ضریب تبدیل 12.5کیلوگرمی شیر به شیرخشک و خامه، حدود 25 هزار تومان فقط به ماده اولیه شیرخشک اضافه شد. این افزایش قیمت شیرخشک در کنار افزایش قیمت سایر هزینه های فراوری قیمت تمام شده شیرخشک را بالا برده است.

وی اضافه نمود: مابه التفاوت صادراتی 16 هزار تومانی بر اساس قیمت شیرخام 4500 تومانی آن موقع مشخص شد، ولی حالا که قیمت شیر به 6400 تومان رسیده طبیعتا این عدد قابل پرداخت نیست.

سلیمی بعلاوه گفت: از آن طرف دامدارانی که شیرهایشان را به شرکت های فراوریکننده شیرخشک فروخته اند، در پی دریافت وجه محصولاتشان هستند ولی صادر نشدن شیرخشک های فراوری شده امکان این پرداخت وجه را برای شرکت ها سخت نموده است و اگر این موضوع حل نگردد، قطعا مسائل بسیاری برای دامداران و واحدهای فراوری شیرخشک ایجاد خواهد نمود.

روزنامه اقتصاد پویا/

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1816

به "صادر نشدن شیرخشک های تولیدی امکان پرداخت وجه به دامداران را برای شرکت ها سخت نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادر نشدن شیرخشک های تولیدی امکان پرداخت وجه به دامداران را برای شرکت ها سخت نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید