سفر نوروزی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است، پروتکل ها شل گردد، موج چهارم آغاز می گردد

به گزارش مجله پیکورو، رئیس جمهور با اشاره به مصوبه ستاد ملّی مبارزه با کرونا، گفت: سفر برای شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است و هیچ کس برنامه ریزی نکند. هرکجا در سراسر کشور که ستاد ملّی مبارزه با کرونا اعلام می نماید که نارنجی و قرمز است، سفر به آن منطقه ممنوع است و نیروی انتظامی حتماً عمل می نماید. بقیه جاها هم با مراعات صددرصد پروتکل باید باشد.

سفر نوروزی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است، پروتکل ها شل گردد، موج چهارم آغاز می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فارس، حجّت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور، صبح امروز (شنبه 16 اسفند) در جلسه ستاد ملی مبارزه به کرونا با بیان اینکه امروز جز در استان خوزستان و مقداری چهارمحال و بختیاری بقیه استان ها شرایط نسبتاً خوبی دارند، گفت: گزارش های مربوط به استان ها را که می بینیم، تقریباً این خطی که خط فوت است خطی صاف است و حتی خط ابتلاء مثبت هم در بیشتر جاها به شکل مستقیم است که این علامت بسیار خوبی است و نشان دهنده کوشش همه دست اندرکاران است.

وی ادامه داد: در عین حال ما اکنون با دو ویژگی روبرو هستیم؛ یکی اسفند پر جنب وجوش مخصوصاً ده پانزده روز آخر این ماه که به شب عید معروف است و خرید مردم و تردد بیشتر این جنب و جوش را بیشتر می نماید. مردم فعالیت هایی برای نظافت انجام می دهند و کارهای مرسوم دیگر مثل خرید گل و ماهی و چیزهایی که جزء رسومات مردم است باعث می گردد تردد بیشتری داشته باشند. این یک علامت هشداردهنده است. اسفند با ماه های دیگر کاملاً متفاوت است.

رئیس جمهور با بیان اینکه فروردین هم ماه خاصی است مخصوصاً دو هفته اول فروردین، گفت: دو هفته آخر اسفند و دو هفته ابتدای فروردین، این یک ماه شرایط را کاملاً متفاوت می نماید.

روحانی ادامه داد: اینکه ما خواهش می کنیم مردم سال جاری سفر عید را صرفنظر نمایند، البته می دانیم کمی سخت است و سال 98 به دلیل سیل نتوانستند سفر بروند و در سال 99 هم کرونا اجازه سفر نداد و سال جاری هم که سال 1400 آغاز می گردد باز نمی گردد سفر رفت و این برای مردم مشکل است امّا این خواهش برای سلامت آن هاست و ما می دانیم که برای مردم و کسبه هم ممکن است سخت باشد امّا نرفتن به سفر حتماً بهتر از رفتن به سفر است.

وی توضیح داد: کسانی که اضطرار یا ضرورتی برای سفر دارند حتماً پروتکل ها را بیش از همواره رعایت نمایند. سفر رفتن و شل شدن پروتکل ها، بی تردید ما را وارد موج چهارم می نماید که خیلی مسائل را برای ما ایجاد می نماید.

روحانی با اشاره به مصوبه ستاد ملّی مبارزه با کرونا، گفت: سفر برای شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است و هیچ کس برنامه ریزی نکند. هرکجا در سراسر کشور که ستاد ملّی مبارزه با کرونا اعلام می نماید که نارنجی و قرمز است، سفر به آن منطقه ممنوع است و نیروی انتظامی حتماً عمل می نماید. بقیه جاها هم با مراعات صددرصد پروتکل باید باشد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1499

به "سفر نوروزی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است، پروتکل ها شل گردد، موج چهارم آغاز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر نوروزی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است، پروتکل ها شل گردد، موج چهارم آغاز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید