روسیه به آمریکا هشدار داد

به گزارش مجله پیکورو، خبرنگاران : یوری اوشاکوف، دستیار امور بین المللی رئیس جمهوری روسیه، جان سالیوان سفیر آمریکا در مسکو را احضار کرد و به وی هشدار داد.

روسیه به آمریکا هشدار داد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش به نقل از ایرنا، رسانه های روس روز چهارشنبه به نقل از یک مقام وزارت خارجه روسیه و بدون اشاره به نام وی ، افزودند که در جریان ملاقات سالیوان با اوشاکوف، به سفیر آمریکا گفته شد که اگر طرف آمریکایی باوجود اظهارات اخیر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر کوشش برای بهبودی روابط با روسیه، تحریم های جدید وضع کند، مسکو بطور قاطعانه پاسخ می دهد.

روسای جمهوری روسیه و آمریکا روز سه شنبه در گفت و گویی تلفنی در خصوص روابط دوجانبه و بعضی موضوعات مهم بین المللی مذاکره و گفتگو کردند.

بر اساس بیانیه دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، بایدن بر دعوت از رئیس جمهوری روسیه برای شرکت در اجلاس اقلیمی که روزهای 22 و 23 ماه آوریل (پنجشنبه و آدینه هفته آینده) به صورت مجازی برگزار می گردد، تاکید نمود.

دو طرف بر آمادگی برای ادامه گفت و گو درخصوص موارد مهم تامین امنیت دنیای تاکید نمودند که نه فقط به نفع روسیه و آمریکا بلکه کل جامعه دنیای است.

علاوه بر آن بایدن برای بهبود وضع روابط روسیه و آمریکا و برقراری همکاری های باثبات و قابل پیش بینی بین دو کشور در مسائل مهمی همچون تامین ثبات راهبردی دنیا (مسائل موشکی و هسته ای نظامی راهبردی)، کنترل تسلیحات، برنامه هسته ای ایران (برجام)، اوضاع افغانستان و تغییرات دنیای اقلیمی ابراز علاقه مندی کرد.

در این رابطه رئیس جمهوری آمریکا، آنالیز امکان ملاقات دو طرف در آینده نزدیک را پیشنهاد کرد.

آمریکا از سال 2014 تا به امروز حدود یکصد بسته و اقتصادی در خصوص روسیه وضع نموده است.

دولت بایدن در سه ماه اخیر چند بسته تحریمی جدید در خصوص روسیه وضع نموده است که تحریم در پرونده الکسی ناوالنی فعال سیاسی مخالف دولت روسیه که به جرم کلاهبرداری اقتصادی در زندان بسر می برد از آن جمله است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1587

به "روسیه به آمریکا هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه به آمریکا هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید