روایت هایی از چین و ایران؛ غنی و صمیمی

به گزارش مجله پیکورو، یک رسانه چینی با انتشار مطلبی روابط میان پکن و تهران را صمیمانه و محبت آمیز توصیف کرد.

روایت هایی از چین و ایران؛ غنی و صمیمی

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، صبح روز پنجشنبه مراسمی جهت رونمایی از کتاب ماجراهای چین و ایران در سفارت ایران در پکن با حضور و سخنان محمد کشاورززاده سفیر جمهوری اسلامی ایران، هوا لی مینگ، لیو جن تانگ و یو هونگ یانگ سفرای اسبق چین در ایران و چن لو جون رییس انتشارات اینترکنتیننتال چین برگزار گردید.

این رویداد که در کمتر از یک ماه بعد از مراسم جشن دهمین سالگرد تاسیس انجمن دوستی چین و ایران و راه اندازی پایگاه چینی زبان ایرنا، برگزار گردید، رویداد خوشایند دیگری در تبادلات مردمی چین و ایران محسوب می گردد. انتشار و رونمایی از این کتاب بار دیگر نشان داد که روابط محبت آمیز چین و ایران به طور همه جانبه توسعه می یابد و روز به روز در حال رونق بیشتر است.

این کتاب محتوایی غنی دارد. 29 نویسنده این کتاب دوستدارانی هستند که با وضعیت کشور، جامعه و مردم دو کشور آشنا و سرگرم تبادلات محبت آمیز میان چین و ایران هستند؛ از جمله دیپلماتهای پیشین چین در ایران، کارشناسان و دانشمندان و اندیشمندان دو کشور؛ سفیر هوا لی مینگ سابق توسعه 40 ساله روابط چین و ایران را مرور نموده است؛ سفیر لیو جن تانگ که مؤلف این کتاب است، ماجراهایی از تعاملاتش با سه رییس جمهور ایران را روایت نموده، تنگ هویی جو معلم دانشگاه پکن کار تحریر فرهنگ فارسی به چینی سه پیشاهنگ زبان فارسی جانگ هونگ نیان، یه یی لیانگ و زنگ یان شنگ را شرح داد که این اساتید از دنیا رفته اند اما کار و روحیۀ ارزشمند آنان باقیست.

ماجراهای چین و ایران کتابی صمیمی است. هم داستانهای کوچکی است از آدمهایی بزرگ، هم بهار گیاهان. آدمهای محافل مختلف دیده ها و شنیده های خود را در کشور متقابل یادداشت و هر کدام ماجراهایی از تبادلاتهدوستانۀ مردم دو کشور را روایت نموده اند. آقای جعفری یک جوان ایرانی پس از غلبه بر مسائل فراوان برای آموزش کونگ فوی اصیل به معبد شائو لین می آید و با تمام نیرو در ایران وو شو و فرهنگ چین را ترویج می نماید و به تدریج به ستاره ای درخشان در تبادلات چین و ایران تبدیل شده است.

یوئه یوئه دختری چینی که از شش ماهگی به ایران می رود و از آن پس هر سال بین دو کشور در رفت و آمد بوده و در کنار دوستان کوچک ایرانی خود رشد نموده و اوقات شیرین بیشماری با آنان گذرانده است.

طی دو هزار سال، گرچه دنیا دستخوش تحولات عظیمی بوده، ولی تغییری در آهنگ و نوای اصیل دوستی چین و ایران ایجاد نشده و حالا فصل رنگارنگ و جدیدی شروع شده است. پس از برقراری روابط سیاسی بین چین و ایران، همکاری و دوستی دو کشور با گامهای پایدار پیش رفته است. شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین در سال 2016 از ایران دیدار کرد و روابط دو کشور را به مرحلۀ جدید روابط مشارکتی و راهبردی همه جانبه ارتقاء داد. همانطور که رییس جمهور چین گفت: روحیه جاده ابریشم را باید به نسلهای آینده منتقل کنیم و دلها و دستهای مردم دو کشور را به هم پیوند دهیم.

منبع:مهر

بازگشت به صفحه رسانهها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 327

به "روایت هایی از چین و ایران؛ غنی و صمیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت هایی از چین و ایران؛ غنی و صمیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید