دلایل آلودگی هوای شهر تهران اعلام شد

به گزارش مجله پیکورو، معاون فنی و پژوهشی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، فرسودگی 119 هزار خودروی فرسوده را از دلایل مهم آلودگی هوای تهران اظهار داشت.

دلایل آلودگی هوای شهر تهران اعلام شد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی؛ فرشید باباخانی معاون فنی و پژوهشی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در مصاحبه با برنامه فرامتن شبکه افق گفت: این شرکت از دیر باز وظایفی نظیر سنجش، رصد، اندازه آلودگی و برنامه ریزی مناسب برای شهرداری تهران، تسهیل و اعلام راه حل های مناسب کاهش آلودگی هوای تهران را بر عهده داشته است که براساس آن راه حل های لازم اعلام می گردد.

وی درباره پیشنهادات این معاونت برای بهبود کاهش و کنترل کیفیت هوای تهران اضافه نمود: در این امر صنایع ثابت و منابع متحرک نقش اساسی ایفا می نمایند که به آلاینده های گازی و ذرات معلق تقسیم می شوند؛ به این معنا که منابع متحرک 60/8 دهم درصد و آلایندگی گازی 92/9 دهم درصد در آلایندگی ها و آلودگی هوای تهران نقش دارند.

باباخانی با بیان اینکه در فصل های بهار و تابستان به علت وزش باد و شرایط جوی، هوای مطلوب و آلایندگی کمتری در شهر تخران وجود دارد، اضافه نمود: بخش منابع متحرک شامل خودرو های بنزینی و گازوئیلی است که در نیمه اول سال در آلاینده های گازی نقش مهمی دارند و در نیمه دوم نیز خودرو ها و منابع متحرکی مانند: تاکسی ها، موتورها، اتوبوس ها، مینی بوس ها و وانت بار ها هستند که در آلودگی هوای تهران نقش ایفا می نمایند.

معاون فنی و پژوهشی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران توضیح داد: متأسفانه درباره آلایندگی و معاینه فنی موتورسیکلت ها اقدامی صورت نگرفته است و معاینات فنی و آلایندگی خودرو ها بجز موتورسیکلت ها به وسیله دوربین ها در حال ثبت و ضبط است و خودرو های آلاینده شامل جریمه می شوند؛ نظارت ما باعث شده است که آلایندگی خودرو ها را بتوانیم کنترل کنیم.

وی ادامه داد: در مقابل نیز خودرو های فرسوده ای داریم که باید گفت 33 درصد خودرو های ترددی در شهر تهران فرسوده هستند و کمترین خودرو های فرسوده شخصی 3 درصد است که حدود 119 هزار دستگاه می شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 خرداد 1401 بروزرسانی: 27 خرداد 1401 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 2048

به "دلایل آلودگی هوای شهر تهران اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل آلودگی هوای شهر تهران اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید