روستای فیلبند مازندران

به گزارش مجله پیکورو، یکی از زیباترین ییلاق های ایران و قرار گرفته بر فراز ابرها روستای فیلبند (Filband) واقع شده در استان مازندران می باشد که بسیار فوق العاده و تماشایی است. روستای فیلبند یکی از معروف ترین ییلاق های کشور می باشد و دوستداران طبیعت را از هر جای جای ایران به سمت خود می کشاند. روستای فیلبند چشم انداز ای از ابرها به چشمان گردشگران هدیه می نماید و حس نشاط و انرژی را به آن ها انتقال می دهد و باعث عوض شدن حال و هوای همه می گردد. دراین می خواهیم ییلاق بی نظیر فیلبند را به شما معرفی کنیم و از خصوصیات طبیعی و برترین زمان سفر به روستای فیلبند و بعلاوه راه های دسترسی به آن برایتان حرف بزنیم. با ما همراه باشید.

روستای فیلبند مازندران

اجاره کلبه در روستای فیلبند

روستای فیلبند کجاست؟

یکی از زیباترین جاهایی تماشای مازندران، روستای بینظیر فیلبند از توابع دهستان خوشرود شهرستان بابل می باشد. علاوه بر گردشگران، محلی های این منطقه هم در ماه های گرم سال به ییلاق فیلبند می فرایند و از هوای خنک آنجا بهره می برند. ولی برعکس تابستان، در زمستان به خاطر سرما و بارش برف شدید روستای فیلبند خالی از سکنه شده و فقط تعدادی کم از اهالی در فیلبند می مانند. یکی از مجذوب کنندهیت های روستای فیلبند اقیانوس ابری می باشد که در بیشتر مواقع آن را در آغوش می گیرد و منظرهی فوق العاده و بینظیری را به وجود می آورد. یکی از محکم ترین علت های حضور طبیعت گردان و گردشگران به این روستای رویایی، تماشا منظره خارق العاده عبور اقیانوس ابرها از زیر پاهایشان می باشد. علاوه بر آن در نزدیکی فیلبند نیز روستایی واقع شده است که سنگ چال نام دارد و تماشا صحنه شگفت انگیز جهتی که در زمان بروز مه در بین این روستا و فیلبند مازندران به وجود می آید، بسیار رویایی خواهد بود.

اقیانوس ابر روستای فیلبند

روستای فیلبند در بهار و تابستان تا سه و چهار برابر ظرفیت خود از گردشگران و مسافران پذیرایی می نماید و به همین علت پیدا کردن جایی برای اقامت در روستای فیلبند در این دو فصل کار سختی است. این نکته را مد نظر داشته باشید که روستای فیلبند فاقد هتل و یا مهمانخانه می باشد ولی با این حال با اجاره خانه های محلی و ویلاهای محلی ها می توانید شب را در روستای فیلبند سپری کنید. البته با این وجود می توان فهمید که قیمت کرایه خانه در روستای فیلبند از ارزش واقعی آنها به خاطر موقعیت خاصش بیشتر می باشد و این در حالیست که امکان کمپ زدن در فصل های گرم سال در اطراف روستا امکان پذیر می باشد. ولی این نکته را مد نظر داشته باشید که در هر فصل هوای شب روستای فیلبند بسیار سرد است. روستای فیلبند دارای آب لوله کشی می باشد و خانه ها و ویلاهای آن نسبتا امکانات کاملی را دارند. در قسمت غربی روستای فیلبند نیز تکیه ای به نام تکیه غرب قرار گرفته است که برای موارد مختلفی از جمله اجاره اتاق و استفاده از سرویس بهداشتی و برخی استفاده های دیگر می توانید از آن استفاده کنید. ولی در برخی مواقع و بخصوص در تابستان به خاطر شلوغی روستای فیلبند ممکن است با کم آبی و در ساعاتی نیز با قطع آب روبرو شوید.

روستای فیلبند کجاست

راه های دسترسی به روستای فیلبند مازندران

برای سفر به روستای فیلبند مازندران، از ساده ترین راه ها سفر با قطار به روستای فیلبند می باشد و شما می توانید بخش زیادی از جهت خود را در قطار باشید. ابتدا از جاده هراز بعد از پیمودن حدود 140 کیلومتر از تهران دور شدید از فرعی روستای فیلبند به سمت این روستا تغییر جهت دهید. روستای فیلبند مازندران حدودا 86 کیلومتر با بابل و 56 کیلومتر هم با آمل فاصله دارد. کیفیت جاده فرعی روستای فیلبند مازندران چندان مناسب نبوده ولی کوتاه و حدود 30 کیلومتر از جاده هراز تا روستای فیلبند می باشد. اما در راه رسیدن به فیلبند منظره ها و منظره هایی بسیار زیبا و شگفت انگیز انتظار شما را خواهند کشید و شما را مبهوت خود می نمایند. برای آنکه جاده را گم نکنید تا حد امکان از محلی ها جهت صحیح را بپرسید. درخت های تنها در بین دشت سرسبز و چشمه های کوچک و بزرگ در جهت روستای فیلبند مازندران از زیباترین منظره های است که با آن روبرو می شوید. نام یکی از معروفترین چشمه ها این جهت، چشمه لار می باشد. نام دیگر روستای فیلبند مازندران، بام شرقی مازندران است و این به این علت می باشد که 2300 متر ارتفاع دارد و مرتفع ترین روستای قسمت شرقی مازندران محسوب می گردد.

برترین زمان سفر به روستای فیلبند مازندران

در روز هایی که هوای شهر بسیار گرم است، روستای فیلبند همچین هوایی را ندارد و معمولا نسیمی خنک را به گردشگران هدیه می نماید و احساس بسیار خوشایدنی را به میهمانان خود می دهد. اگر بخواهیم آب و هوای روستای فیلبند در فصل های مختلف را توصیف کنیم، به توضیح زیر می باشد.

فیلبند عکس

آب و هوای روستای فیلبند در بهار: با ویژگی های مجذوب کننده روستای فیلبند آب و هوای این ییلاق در فصل بهار بسیار دوست داشتنی و لذت بخش بوده و برترین آب و هوا را دارد. روستای فیلبند در فصل بهار بارش باران، برف، تگرگ و تابش آفتاب، رنگین کمان و وزش باد را به دیدگان مسافران و مهمانان خود هدیه می نماید و طوری است که از طبیعت بکر این منطقه در استان مازندران حیرت زده می شوید.

آب و هوای روستای فیلبند در تابستان: آب و هوای روستای فیلبند در تابستان، هوایی بسیار عالی و در برخی مواقع حتی سرد می باشد. منظره ابرها و هوای تازه فیلبند، شما را از فکر گرمای هوای شهرتان در فصل تابستان بیرون می راند.

آب و هوای روستای فیلبند در پاییز: اما هوا در فصل پاییز روستای فیلبند مازندران سرد می باشد و تحمل این سرما برای مردم عادی و گردشگران مقداری مشکل است و روستا در این فصل به آرامی عاری از سکنه می گردد.

فیلبند در بهار

آب و هوای روستای فیلبند در زمستان: آب و هوای زمستان های روستای فیلبند بسیار سرد و طاقت فرسا است. به همین دلیل معمولا در فصل زمستان کسی به روستای فیلبند مازندران نمی آید و خیلی کم پیش می آید که کسی به این روستا مراجعه کند.

در این مطلب همه چیز را برای شما درباره روستای فیلبند از جمله راه های دسترسی به آن و برترین زمان سفر به فیلبند را برایتان مورد آنالیز قرار دادیم. ضمن این که ایران ما منطقه ها زیبا کم ندارد، سفر به این ییلاق می تواند بسیار روح انگیز و خاطره ساز برایتان باشد. پیشنهاد می کنیم که با دیگر شهرهای خنک ایران در تابستان در مجله گردشگری الی گشت آشنا شوید تا در این روزهای تابستانی به آن ها سر بزنید. آیا تا به حال به ییلاق فیلبند سفر نموده اید؟ لطفا تجربه خودتان از این سفر را با ما در میان بگذارید.

برترین زمان سفر به فیلبند

سوالات متداول در خصوص روستای فیلبند مازندران

  • روستای فیلبند یا اقیانوس ابری مازندران کجاست؟

یکی از زیباترین جاهایی تماشای مازندران، روستای بینظیر فیلبند از توابع دهستان خوشرود شهرستان بابل می باشد. علاوه بر گردشگران، محلی های این منطقه هم در ماه های گرم سال به ییلاق فیلبند می فرایند و از هوای خنک آنجا بهره می برند. ولی برعکس تابستان، در زمستان به خاطر سرما و بارش برف شدید روستای فیلبند خالی از سکنه شده و فقط تعدادی کم از اهالی در فیلبند می مانند.

  • راه های دسترسی به روستای فیلبند مازندران کدامند؟

برای سفر به روستای فیلبند مازندران، از ساده ترین راه ها سفر با قطار به روستای فیلبند می باشد و شما می توانید بخش زیادی از جهت خود را در قطار باشید. ابتدا از جاده هراز بعد از پیمودن حدود 140 کیلومتر از تهران دور شدید از فرعی روستای فیلبند به سمت این روستا تغییر جهت دهید. روستای فیلبند مازندران حدودا 86 کیلومتر با بابل و 56 کیلومتر هم با آمل فاصله دارد. کیفیت جاده فرعی روستای فیلبند مازندران چندان مناسب نبوده ولی کوتاه و حدود 30 کیلومتر از جاده هراز تا روستای فیلبند می باشد.

  • برترین زمان سفر به روستای فیلبند اقیانوس ابری مازندران چه موقع است؟

در روز هایی که هوای شهر بسیار گرم است، روستای فیلبند همچین هوایی را ندارد و معمولا نسیمی خنک را به گردشگران هدیه می نماید و احساس بسیار خوشایدنی را به میهمانان خود می دهد.

منبع: تریپ
انتشار: 15 مرداد 1401 بروزرسانی: 15 مرداد 1401 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 2093

به "روستای فیلبند مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای فیلبند مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید