در سوگ صدابردار شهر

به گزارش مجله پیکورو، خبرنگاران/اصفهان فرید زمانی، صدابردار، تهیه کننده و موسیقی پژوه جوان اصفهان، پس از نبردی چند روزه با ویروس کرونا، صبح امروز چشم از دنیا فروبست.

در سوگ صدابردار شهر

محمدشریف توکلی، خواننده و ترانه سرایی که دوستی صمیمانه با این صدابردار داشته، در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: فرید زمانی یکی از معدود کسانی است که به صورت جدی بر روی مقوله فراوری بردهای الکترونیکی سیستم های صدابرداری تحقیق می کرد و نوآوری هایی نیز در این زمینه داشت که هیچ وقت به ثبت نرسید.

وی ادامه داد: او در بیشتر کنسرت های اصفهان و ایران به عنوان صدابردار با گروه های موسیقی همکاری داشت که از این جمله می توان به گروه های کنسرت کیهان کلهر، زنده یاد محمدرضا لطفی، علیرضا افتخاری، مجید درخشانی، کوروش اسدپور و داود آزاد، محمد ملک مسعودی، فرج علیپور، کیوان ساکت و... اشاره نمود.

توکلی، با اشاره به فعالیت هنری فرید زمانی در اصفهان گفت: این هنرمند علاوه بر صدابرداری به عنوان مشاور صدابرداری با هنرسرای خورشید، وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و مجموعه فرهنگی فرشچیان نیز همکاری می کرد.

این خواننده یادآور شد: فرید، دوره های آموزشی ارزنده ای را در زمینه صدابرداری زنده، میکس، مستر و فیزیکِ صوت در اصفهان برگزار کرد که بسیار مورد توجه نهاده شد. او به جد در پی تأسیس یک استودیوی حرفه ای برای انجام میکس و مستر در اصفهان بود و به تایید اهل فن نیز در این امر نبوغ بالایی داشت، اما متأسفانه کرونا به او مجال ادامه کار را نداد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 خرداد 1400 بروزرسانی: 11 خرداد 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1617

به "در سوگ صدابردار شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سوگ صدابردار شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید