دادگاه برزیل، دولت بولسونارو را به علت اظهارات جنسیت زده جریمه کرد

به گزارش مجله پیکورو، یک قاضی فدرال برزیل حکم کرد که دولت این کشور بابت اظهارات مکرر و تبعیض آمیزش علیه زنان باید جریمه بپردازد.

دادگاه برزیل، دولت بولسونارو را به علت اظهارات جنسیت زده جریمه کرد

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دادخواست مطرح شده درباره اظهارات نادرست از سوی ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل علیه خبرنگاران که مواردی از آن ماهیت جنسیتی دارند و بعلاوه از سوی وزرای اقتصاد و حقوق بشر، خانواده و زنان است.

این حکم از سوی قاضی فدرال برزیل که هنوز جای تجدیدنظر نظر دارد، دولت را به پرداخت جریمه نقدی بابت آسیب های اخلاقی به جنبش های زنان به ارزش پنج میلیون رئاس (یک میلیون دلار) و بعلاوه اختصاص دو برابر این مبلغ برای پیشبرد و ترغیب کمپین های آگاهی عمومی علیه خشونت های خانگی و آزار و اذیت جنسی محکوم نموده است.

این تصمیم از سوی قاضی آنا لوسیا پتری در پی دادخواست مطرح شده در اوت گذشته میلادی از سوی وزارت امور عمومی اتخاذ شده است. این حکم معین می نماید که چنین اظهاراتی با ماهیت تبعیض آمیز در ارتباط با زنان پیامدهای منفی برای تمامی جامعه برزیل و خسارات اخلاقی و روحی در ابعاد بزرگتری در پی دارد.

در لیست دادخواست اظهارات مطرح شده از سوی پائولو گودس، وزیر اقتصاد، دامارس آلوس، وزیر حقوق بشر، خانواده و زنان، بعلاوه سایر مقام های دولت برزیل و بولسونارو آمده است.

یکسری از گفته های جنسیت زده و بی پروای بولسونارو و وزرایش که در دادخواست آمده مربوط به موارد زیر می گردد:

بولسونارو در آوریل 2017 در جمعی در سائوپائولو گفته بود: من پنج فرزند دارم اما آخری را ضعیف عمل کردم و دختر شد!

وی در تبادل نظر با ماریا دو رزاریو، عضو کنگره در مجلس و در 2014 گفته بود: من به تو تجاوز نمی کنم چون مستحقش نیستی!

رزاریو بعدا گفته بود که گفته های بولسونارو ترغیب کننده و تشویق کننده تهاجم جنسی است. در پی این اظهارنظر، بولسونارو در تبادل نظریی با یک روزنامه گفته بود، رزاریو اصلا ارزش تجاوز ندارد؛ او خیلی زشت است!

ششم ژوئیه 2016، رئیس جمهوری برزیل حین صحبت در خصوص فرایند معین مرزهای زمین های بومیان و جنگل زدایی در آمازون، گفته بود که کشورش یک باکره است که هر فرد منحرفی آن را می خواهد.

بولسونارو پیشتر بعلاوه به تحریک نفرت علیه دگرباشان جنسی متهم شده پس از آنکه اعلام نموده بود این کشور آمریکای جنوبی نباید به بهشت توریسم همجنس گرایان بدل گردد.

اوایل امسال میلادی هم دادگاهی در برزیل رئیس جمهوری را ملزم کرد تا بابت اظهارات نامناسبش علیه یک زن خبرنگار به وی غرامت پرداخت کند.

در خصوص پفراینده دامارس آلوس، یک کشیش کلیسای اوانجلیکن که وزیر حقوق بشر، خانواده و زنان است، یکی از اظهاراتش از سوی دادگاه تبعیض آمیز شناخته شد.

درباره وزیر اقتصاد هم، وی بریجیت ماکرون، همسر امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه را واقعا زشت توصیف نموده بود.

در پی اظهار نظرهای بدون تعارف رئیس جمهور برزیل که باعث تنش بین فرانسه و برزیل شد، پائولو گودس، وزیر اقتصاد برزیل گفته بود: بولسونارو این را گفت و این درست است. آن زن واقعا زشت است!، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1688

به "دادگاه برزیل، دولت بولسونارو را به علت اظهارات جنسیت زده جریمه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادگاه برزیل، دولت بولسونارو را به علت اظهارات جنسیت زده جریمه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید