خلاقان زیست فناوری دریا حمایت می شوند

به گزارش مجله پیکورو، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، شناسایی و حمایت از شرکت های نوآور در حوزه زیست فناوری دریا اولویتی است که ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دنبال می نماید. اتفاقی که به شکوفایی توانمندی ها و ظرفیت های موجود کشور می انجامد. این خلاقیت ها و نوآوری ها قرار است در آینده ای نزیدک سهم قابل توجهی در اقتصاد کشور داشته باشند.

خلاقان زیست فناوری دریا حمایت می شوند

بیش از 70درصد کره زمین را آب پوشانده است. پهنه وسیعی که دربرگیرنده زیست بومی متنوع و عظیم از جانداران است. کشورهایی که در معرض این گستره آبی قرار دارند پروژه هایی ملی برای بهره بردن از این نعمت تعریف نموده اند و استفاده از این زیست بوم را در اولویت قرار داده اند.

بازار 50 میلیارد دلاری

بازار جهانی زیست فناوری دریا سالانه 50 میلیارد دلار سود آوری دارد. این رقم عظیم تنها با توسعه فناوری های این صنعت رو به رشد جهانی رخ داده است. کسب و کارهایی که نقشی موثر در رونق دهی به اشتغال و کارآفرینی در کشور دارند و گزینه مناسبی برای اقتصاد کشورهای در حال توسعه و مجاور اقیانوس ها محسوب می شوند.

به طور مثال ایجاد مناطق ویژه مالی در فیلیپین، اندونزی، برزیل و شیلی، توانسته بخش اعظمی از اقتصاد این کشورها را تامین کند. این کشورها به عنوان پیشتازان حوزه آبزی پروری شناخته می شوند.

تقویت زیست فناوری دریا در کشورهای در حال توسعه، تنها از راه افزایش سرمایه گذاری، ایجاد زیرساخت های لازم و تامین منابع انسانی متخصص میسر است. ابزارهایی که در ایران به سهولت یافت می گردد و در دسترس است. اما هنوز ضرورت ورود به این عرصه ارزش آفرین در کشور ما چندان به اثبات نرسیده است.

البته در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کوشش هایی در این زمینه انجام شده و با تشکیل کارگروه زیست فناوری دریا، این اقدامات هدفمندتر و به شکل منطقی تری پیش می فرایند. حمایت و شناسایی دانش بنیان های خلاقی که بتوانند این حوزه را متحول نمایند هم در اولویت این کارگروه قرار گرفته است. اما برای موفقیت در این حوزه باید بسته های حمایتی و تشویقی برای راه اندازی کسب وکارهای جدید در حوزه زیست فناوری دریا تعریف گردد. کاری که در ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری پیگیری شده است.

حمایت از دانش بنیان های خلاق و ایده مند در این راستا، گره گشای متولیان این زیست بوم خواهد بود و رسیدن به هدف را کوتاه تر، مطمئن تر و سهل تر خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 962

به "خلاقان زیست فناوری دریا حمایت می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلاقان زیست فناوری دریا حمایت می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید