خبرنگاران معین نرخ خرید تضمینی گندم و جو در لرستان

به گزارش مجله پیکورو، خرم آباد - خبرنگاران - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: نرخ خرید تضمینی گندم معمولی و دوروم و دانه روغنی کلزا برای سال 99 تعیین شده است.

خبرنگاران معین نرخ خرید تضمینی گندم و جو در لرستان

حجت بیرانوند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: امسال نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی 2 هزار و 500، دوروم 2 هزار و 600 و کلزا چهار هزار و 660 تومان تعیین شده و کار خرید گندم از خرداد ماه آغاز می شود.

وی ادامه داد: خرید تضمینی گندم در سال 99 از طریق سامانه الکترونیکی سیفا انجام می شود و همچنین کشاورزانی که تعیینات آنها در سامانه پهنه بندی و مدیریت دادههای کشاورزی ثبت شده می توانند محصول خود را تضمینی به فروش برسانند بنابراین کشاورزان باید تعیینات خود و سقف محصول قابل تحویل در سامانه پهنه بندی را بررسی کرده و در صورت وجود هر گونه مغایرت؛ اقدامات اصلاحی را از طریق مراکز خدمات کشاورزی منطقه سکونت پیگیری نمایند.

وی بیان کرد: مراکز خرید حق دریافت هیچگونه وجهی از کشاورزان در زمان تحویل محصول نخواهند داشت و مراتب باید به شماره تلفن ادارات غله شهرستان و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: 298 هزار و 241 تن گندم مازاد کشاورزان استان پارسال به صورت تضمینی خریداری و مجموع 500 میلیارد و 128 میلیون تومان مطالبات این قشر به طور کامل تاشهریوزماه تسویه شده است.

بیرانوند اضافه کرد: این میزان از طریق 40 مرکز و در قالب 64 هزار و 261 محموله از 27 هزار و 472 کشاورز خریداری شده که بیشترین میزان خرید گندم به ترتیب مربوط به ازنا کوهدشت و دلفان بود.

وی اضافه کرد: نرخ خرید گندم معمولی در سال 98 به ازای هر کیلوگرم یکهزار و 700 تومان و گندم دوروم نیز یکهزار و 770 تومان بود در حالیکه این قیمت ها سال 97 به ترتیب یکهزار و 300 و یکهزار و 370 تومان بود.

حدود 250 هزار هکتار از مجموع 800 هزار هکتار زمین کشاورزی لرستان زیر کشت گندم است.

همچنین بیش از 116هزار هکتار اراضی جو دیم با برداشت تقریبی 140 هزار تن و حدود پنجهزار هکتار زمین کلزا با برداشت 6 هزار تن در لرستان وجود دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 911

به "خبرنگاران معین نرخ خرید تضمینی گندم و جو در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معین نرخ خرید تضمینی گندم و جو در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید