رئیس اتحادیه نمایشگاه داران تهران: قیمت خودرو در 4 سال اخیر 1700 درصد افزایش یافته ، قیمت کارخانه هم 850 درصد بیشتر شده

به گزارش مجله پیکورو، سعید موتمنی بازار خودرو را نابه سامان و آشفته توصیف کرد و اضافه نمود: اعلام رسمی قیمت خودرو، اثر روانی خود را بر این بازار گذاشت و شاهد افزایش نرخ ها در بازار خودرو هستیم.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران تهران: قیمت خودرو در 4 سال اخیر 1700 درصد افزایش یافته ، قیمت کارخانه هم 850 درصد بیشتر شده

به گزارش ایلنا، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران با بیان اینکه برای خرید خودروی صفر باید بیش از 200 میلیون تومان هزینه کرد، گفت: قیمت تیبا دو 400 میلیون تومان، تیبا صندوق دار 370 میلیون تومان، پراید 340 میلیون تومان، پژو 206 حدود 610 میلیون تومان، پژو 207 حدود 800 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می گردد این در حالیست که نرخ پژو 206 تیپ دو در کارخانه 210 میلیون تومان است اختلاف قیمت کارخانه تا بازار پژو حدود 400 میلیون تومان است.

وی با اشاره به کاهش عرضه خودرو در بازار، گفت: در سال تازه تعداد کمی خودرو فاکتور شد؛ تعیین است که این حجم از عرضه جوابگوی نیاز مشتریان را نمی دهد. متقاضیان برای خرید خودرو باید زمان زیادی صرف نمایند تا خودرویی مورد نیاز خود را پیدا کند و محدودیت عرضه قیمت خودرو را از اسفند سال گذشته تا به امروز حدود 7 تا 8 درصد افزایش داد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران با تاکید بر اینکه افزایش قیمت و عرضه خودرو باید به صورت همزمان انجام گردد، گفت: افزایش عرضه فاصله قیمت بازار و کارخانه را متعادل خواهد نمود. محدودیت عرضه در 4 سال گذشته قیمت خودرو در بازار آزاد را حدود هزار و 700 درصد و قیمت کارخانه را حدود 850 درصد افزایش داد.

این فعال صنفی ادامه داد: شورای رقابت به عنوان یک نهاد نظارتی بر اساس نرخ تورم و محاسبه هزینه تمام شده قیمت های تازه برای خودرو در نظر و گفت، اما از آنجایی که صنعت خودروسازی در کشور انحصارگراست ذات انحصار می طلب که بازار را مدیریت کند از این رو با عرضه کم بازار را مدیریت می نماید تا مشتری بر کیفیت خودرو های فراوریی خرده نگیرد.

وی با بیان اینکه سخنان وزارت صمت مبنی بر افزایش فراوری و تامین نیاز بازار در 2 سال گذشته عملیاتی نشد، گفت: به نظر می رسد فروکش کردن التهاب بازار خودرو با واردات خودرو های کارنموده و دسته دوم کره ای و ژاپنی میسر گردد. سخن از واردات مطرح می گردد، اما هنوز در بازار خودرو شماره گذاری شده تازه وارد نشده است.

موتمنی با تاکید بر این نکته که فروش خودرو های چینی در بازار ایران با قیمت این خودرو ها در بازار های جهانی مطابقت نمی نماید، اضافه کرد: خودرو هایی چینی چقدر برای واردنمایندگان تمام می گردد که با این نرخ های نجومی در بازار ایران عرضه می شوند؟ خودرو های خوشنام کره ای و ژاپنی که 100 هزار کیلومتر کار نموده باشند نیاز به تعویض قطعه ندارند این در حالیست که خودرو های داخلی بعد از 3 هزار کیلومتر نیاز به تعویض قطعه پیدا می نمایند. خودرو هایی 10 هزار دلار و 30 هزار دلاری کره ای و ژاپنی هر دو باکیفیت هستند در فراوری این خودرو ها کیفیت اصل است از این رو دیر نیازمند تعویض قطعه می شوند.

منبع: فرارو
انتشار: 22 فروردین 1402 بروزرسانی: 22 فروردین 1402 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 2211

به "رئیس اتحادیه نمایشگاه داران تهران: قیمت خودرو در 4 سال اخیر 1700 درصد افزایش یافته ، قیمت کارخانه هم 850 درصد بیشتر شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس اتحادیه نمایشگاه داران تهران: قیمت خودرو در 4 سال اخیر 1700 درصد افزایش یافته ، قیمت کارخانه هم 850 درصد بیشتر شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید