خبرنگاران بازار خوب رادیاتور نانوپوشش ایرانی در کشورهای همسایه

به گزارش مجله پیکورو، تهران - خبرنگاران -محصول رادیاتور یک شرکت فناور که در تولید آن از فناوری نانوپوشش استفاده شده در کشورهای عراق، آذربایجان و افغانستان مورد استقبال قرار گرفته ا ست.

خبرنگاران بازار خوب رادیاتور نانوپوشش ایرانی در کشورهای همسایه

به گزارش چهارشنبه ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، محمدرضا مهرابی مدیر کنترل کیفی و مهندسی این شرکت فناور می گوید: به دلیل استفاده از نانوپوشش امکان استفاده از رنگ های لایه نازک روی رادیاتورها فراهم می شود و از این رو انتقال حرارتی در رادیاتورهای این گروه تولیدی صنعتی با کارایی بالا صورت می گیرد.

وی اضافه نمود: این موضوع برای کشورهایی که قیمت انرژی در آن ها بالا است اهمیت بسیار زیادی دارد. در افغانستان که از ذغال سنگ برای تولید انرژی استفاده می شود و موضوع کاهش مصرف انرژی خیلی حیاتی است، این رادیاتورها بازار بسیار خوبی پیدا کرده است.

مهرابی اضافه نمود:همچنین این گروه تولیدی صنعتی صادرات به کشور آذربایجان را نیز از آذر ماه سال گذشته آغاز کرده است.

وی ه با بیان اینکه، رادیاتورها این شرکت فناور در یکی از شهرک های تازه تاسیس در اربیل عراق نیز استفاده شده است اضافه نمود:ما در مناقصه مربوط به پروژه این شهرک سازی شرکت کردیم و در حالیکه رقبایی از کشورهای مختلف نظیر ترکیه در این مناقصه حضور داشتند، برنده این پروژه شدیم.

مهرابی می افزاید: در حال حاضر روزانه 2500 متر رادیاتور تولید می کنیم که نسبت به سال گذشته افزایش ظرفیت داده ایم. از آذر ماه سال گذشته نیز نرخ فروش شرکت افزایش پیدا کرده و این رادیاتورها از اقبال بیشتری در بازار برخوردار شده است.

لازم به ذکر است تا سال 97 از پوشش های یک شرکت آلمانی در تولید رادیاتورها استفاده می شد اما به دلیل ناکارآمدی این پوشش ها برای شرایط اقلیمی ایران، این گروه تولیدی صنعتی با همکاری یک شرکت دیگر اقدام به رفع این مشکل کرد و نانوپوشش زیرکونیومی توسعه یافته در خط تولید این شرکت به کار گرفته شد.

پوشش های استفاده شده در این رادیاتور ضخامت کمتری نسبت به رقیب آلمانی خود دارد و به همین دلیل انتقال حرارت در رادیاتور با کارایی بالاتری انجام می شود. رنگ های مورد استفاده در رادیاتورها در پایه اپوکسی بوده که خود نوعی عایق به شمار می رود. بنابراین کاهش ضخامت رنگ و زیرلایه می تواند به افزایش ضریب انتقال حرارت کمک کند و کارایی رادیاتور را افزایش دهد.

بر اساس این گزارش، پیش از استفاده از این نانوپوشش زیرکونیوم تولید داخل، رادیاتورهای این شرکت از نظر اتلاف انرژی در رده C دسته بندی می شد، اما با استفاده از این فناوری ایرانی و با کاهش ضخامت پوشش و رنگ روی رادیاتور، محصولات این شرکت پیروز به دریافت رتبه B در اتلاف انرژی شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1261

به "خبرنگاران بازار خوب رادیاتور نانوپوشش ایرانی در کشورهای همسایه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بازار خوب رادیاتور نانوپوشش ایرانی در کشورهای همسایه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید