خبرنگاران احداث مترو اسلامشهر سرعت گرفت

به گزارش مجله پیکورو، تهران- خبرنگاران- مدیرعامل شرکت قطار شهری تهران و حومه اعلام کرد: با همکاری شهرداری اسلامشهر فرایند احداث مترو اسلامشهر سرعت گرفت.

خبرنگاران احداث مترو اسلامشهر سرعت گرفت

علی امام روز سه شنبه در این باره به خبرنگار خبرنگاران گفت: روز گذشته از مراحل ساخت مترو اسلامشهر با شهردار این شهر بازدیدی داشتم که در این بازدید تعیین شد که ساخت مترو اسلامشهر از 20 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده تا سال 1400 کار ساختمان مترو اسلامشهر به پایان می رسد و اگر شهرداری اسلامشهر در زمینه تجهیز این خط مترو اهتمام داشتهباشد می توان این خط مترو را ظرف 2 سال آینده افتتاح کرد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران ادامه داد: مترو اسلامشهر با وجود طراحی هایی که شرکت مترو تهران در گذشته برای آن انجام داده از سال 97 از دستور کار مترو تهران به عنوان مجری خارج و توسط شهرداری اسلامشهر در حال اجرا است.

به گفته وی، در واقع شرکت مترو تهران، مشاور عالی ساخت این پروژه است و پیمانکار آن شهرداری اسلامشهر است.

امام ادامه داد: پیش از سال 97 تامین منابع مالی مترو اسلامشهر صرفا توسط دولت صورت می پذیرفت که به دلیل اندک بودن این منابع، مقرر شد شهرداری اسلامشهر نیز در تامین منابع مالی از طریق تهاتر با پیمانکاران مشارکت کند.

وی گفت: اجرای مترو اسلامشهر در قالب دو فاز پیش بینی شده که فاز اول آن 10 کیلومتر با 3 ایستگاه و فاز دوم آن 5 کیلومتر با 2 ایستگاه است که در حال حاضر فاز اول آن در دست اجرا بوده و تا به امروز 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرعامل قطار شهری تهران و حومه تاکید کرد: خط 3 مترو تهران در ایستگاه آزادگان 2 شاخه می شود که یک شاخه آن به سمت منطقه 18 و شاخه دیگر به سمت اسلامشهر خواهد رفت.

به گفته وی، با تکمیل مترو اسلامشهر، ساکنین این منطقه و نیز سایر شهروندان تهرانی می توانند از طریق خط 3 از این مترو استفاده کنند و همچنین مسافر بیشتری به خط 3 تزریق می شود و همین امر منجر به کاهش ترافیک مسیرهای جاده ای اسلامشهر به سمت تهران و نیز جنوب غرب تهران خواهد شد.

امام همچنین از برگزاری مراسم کلنگ زنی آغاز ساخت خط 10 و همچنین توسعه شمالی خط 7 مترو تهران با حضور محمد باقر نوبخت، معاون رییس جمهوری، پیروز حناچی شهردار تهران و همچنین محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران و دیگر مدیران شهری پایتخت امروز- سه شنبه -در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1185

به "خبرنگاران احداث مترو اسلامشهر سرعت گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران احداث مترو اسلامشهر سرعت گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید