یاری پارسال دولت برای تکمیل 58 متر مترو کافی بود! ، ایده تازه برای توسعه مترو تهران

به گزارش مجله پیکورو، شهردار تهران با تأکید بر اینکه امروز سه ماه است کشور ما درگیر بلایی شده که سناریوی اصلی آن را دشمنان مردم ایران نوشته اند، اضافه نمود: این عداوت معطوف بر 2 پایه داخلی یعنی عسرت و مسائل مردم و غفلت بعضی مسؤلین در خدمت رسانی به مردم است.

یاری پارسال دولت برای تکمیل 58 متر مترو کافی بود! ، ایده تازه برای توسعه مترو تهران

به گزارش خبرنگاران، همایش ملی حمل ونقل در مشهد مقدس باحضور معاونان حمل ونقل و ترافیک کلانشهرهای کشور و شهرداران تهران و مشهد برگزار گردید. در این برنامه علیرضا زاکانی، شهردار تهران طی سخنانی با اشاره به نقش مهم رانندگان در موضوع حمل ونقل شهری، آنها را رکن اساسی شبکه حمل ونقل کلانشهرها دانست.

او با یادآوری اینکه امروز سه ماه است کشور ما درگیر بلایی است که سناریوی اصلی آن را دشمنان مردم ایران نوشته اند، افزود: این عداوت معطوف بر 2 پایه داخلی است؛ عسرت و مسائل مردم و غفلت بعضی مسؤلین در خدمت رسانی به مردم. این ها دو پایه ای است که دشمن روی آن برای ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی حساب نموده است.

شهردار تهران اضافه نمود: در تصویر ناکارآمدی، نفرت و نارضایتی در میان مردم موج خواهد زد. وقتی موضوع را به این ترتیب از بالا نگاه کنیم متوجه خواهیم شد اگر دو پایه عسرت و غفلت از بین برود، دست دشمن به جایی بند نیست. اگر بنا است کار اساسی صورت پذیرد می باید در داخل کشور کار کرد.

بخشی از صحبت های شهردار تهران را در ادامه بخوانید:

  • وقتی برای مردم گشایش و رفاه فراهم کنیم، کسی نمی تواند روی زخم های معیشتی مردم نشسته و سواستفاده کند. امروز فرصت بی نظیری برای خدمت فراهم شده است. هیچ گاه چنین همگرایی برای خدمت رسانی به مردم در کشور فراهم نشده بوده است.
  • نباید گذاشت عده ای با دشمنی ریشه های امید را در دل مردم بخشکانند. در پیمایش های صورت گرفته شهروندان تهرانی، مشکل ترافیک، آلودگی هوا و بد مَسکنی را از مهم ترین چالش های زندگی شهری عنوان نموده اند. روشن است مدیریت شهری می تواند با ورود به این موارد شرایط جامعه را به سمت زیست بهتر سوق دهد.
  • سال جاری در بودجه پیشنهادی دولت آنچه مصوب شده برای توسعه حمل ونقل ریلی شهرها به 12 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. یعنی 2 برابر سال گذشته. با این وجود ما در تهران به این جمع بندی رسیدیم نمی توان برای توسعه مترو معطل بودجه دولت ماند.
  • هزینه لازم برای تکمیل متروی تهران را بیش از 300 هزار میلیارد تومان در سال 1420 است. یکشنبه آینده اما در صحن شورای شهر ایده جدیدی را رونمایی خواهیم کرد که بدون احتیاج به بودجه عمومی کشور، تأمین مالی توسعه مترو را فراهم نموده و متروی تهران را تا 1408 تکمیل و تحویل شهروندان دهیم.
  • البته این نباید مانع یاری دولت به شهرداری ها برای توسعه مترو گردد. مثلاً در سال گذشته آنچه دولت به شهرداری تهران یاری نموده، تنها برای تکمیل 58 متر مترو کافی بوده است! راهکار توسعه حمل ونقل مولدسازی و مشارکت با بخش خصوصی است.
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 آذر 1401 بروزرسانی: 27 آذر 1401 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 2157

به "یاری پارسال دولت برای تکمیل 58 متر مترو کافی بود! ، ایده تازه برای توسعه مترو تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری پارسال دولت برای تکمیل 58 متر مترو کافی بود! ، ایده تازه برای توسعه مترو تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید