تور ارمنستان: حقایق جالب در خصوص ایروان، ارمنستان

به گزارش مجله پیکورو، ایروان مرکز و بزرگترین شهر ارمنستان است که در امتداد رود هرازدان قرار گرفته است. قدمت این شهر به 8 قرن پیش از میلاد در دشت های آرارات می رسد. این شهر از جمله مقاصد گردشگری خارجی برای ایرانیان است و در ایام تعطیل، مملو از گردشگران ایرانی می گردد. اگر شما هم دوست دارید به این شهر سفر کنید، بهر است با حقایق و قوانین جالب آن آشنایی داشته باشید. با خبرنگاران همراه باشید.

تور ارمنستان: حقایق جالب در خصوص ایروان، ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

در سال های اخیر ایروان به مکانی پرطرفدار برای توریستان ایرانی تبدیل شده است و تور ارمنستان به یکی از پرترددترین تورها. این شهر با قدمت تاریخی و نیز جاذبه های طبیعی زیبا، مکانی بسیار مناسب برای گذراندن یک تعطیلات خوب، مخصوصا در تابستان است. در این مقاله به معرفی 17 حقیقت جالب در خصوص این شهر می پردازیم:

1. نام مرکز ارمنستان، ایروان، از کلمه erevats گرفته شده است که به معنی دیده شدن و ظاهر شدن شدن است. طبق گفته های یک افسانه، حضرت نوح زمانی که اولین خشکی را از کوه های آرارات دید، این کلمه را گفته است.

2. قدمت ایروان 29 سال بیشتر از شهر رم است. در سال 2015 این شهر تولد 2797 سالگلیش را جشن گرفت.

3. قدم زدن در مرکز شهر ایروان حال وهوای شما را عوض می نماید و باعث بهبود شرایط روحی شما می گردد.

4. تقریبا تمام خیابان ها، پیاده روها و باغ های ایروان در فصل تابستان به ایوانی برای خوش گذارانی تبدیل می گردد و تراس های رستوران ها مشتری های زیادی دارند.

5. جمعیت کشور ارمنستان در تابستان افزایش می یابد؛ این امر تنها به علت ورود توریستان خارجی نیست. اهالی این کشور نیز که ساکن کشورهای دیگر هستند، در تابستان ها به ارمنستان بازمی شوند. گاهی اوقات می توانید تلفیقی از زبان ارمنی و دیگر زبان ها را از این افراد بشنوید که شاید برای شما بسیار عجیب به نظر برسد. بعلاوه در ایام سال نو (نوروز) ایروان مملو از مسافران ایرانی است که برای سرگرمی گذر تعطیلات به این شهر آمده اند.

6. در ایروان ممکن است ساعت 4 صبح با صدای موسیقی که از اتومبیل ها می آید، از خواب بیدار شوید.

7. کوه آرارات کوه افسانه ای و مقدس ارمنی ها است اما در حال حاضر در خاک ترکیه قرار گرفته است و از ایروان کاملا دیده می گردد.

8. در همه جای ایروان، حتی در اتوبوس ها می توانید به وای فای رایگان دسترسی داشته باشید.

9. در ایروان اغلب با ترافیک روبرو می شوید، اما ترافیک سنگینی نیستند. این راه بندان ها دلایل پیش پا افتاده ای دارند: مثلا اگر دو ماشین با هم تصادف نمایند، باید سرجای خود بمانند و اتومبیل را کنار خیابان انتقال ندهند و این امر باعث به وجود آمدن ترافیک می گردد؛ این در حالی است که شرکت های بیمه هم باید سر صحنه تصادف حاضر شوند که خود این کار هم ممکن است زمان زیادی طول بکشد. یا زمانی که خودروهای ریاست جمهوری یا سایر مقامات عالی رتبه دولت از خیابان ها عبور می نمایند، پلیس ها خیابان را می بندند که باعث تشدید ترافیک در سطح شهر می گردد.

10. در ایروان رانندگان بسیاری وجود دارد که بوق زدن علاقه خاصی دارند! علت این کار آن ها تعیین نیست. برای مثال هنگامی که در ترافیک مانده اند، مدام بوق می زنند در حالی که می دانند حتما علتی وجود دارد که ماشین های جلویی حرکت نمی نمایند.

11. بسیاری از افراد تصور می نمایند که ایروان پر از خودروهای سفید رنگ نیوا است اما امروزه کمتر با چنین اتومبیلی در سطح شهر روبرو می شوید.

12. مساحت کل ایروان برابر 223 کیلومتر مربع است.

13. در سال 2011، جمعیت کل این شهر برابر با 1060000 نفر بود.

14. زبان رسمی در ایروان، زبان ارمنی است.

15. واحد پول مردم این سرزمین، درام ارمنستان است.

16. در سال 2014 ارمنستان میزبان 1204000 توریست خارجی بود که برای بازدید از ترکیب سنت و مدرنیته این کشور، به ایروان آمده بودند.

17. ایروان به شهر صورتی معروفیت دارد که به علت رنگ طبیعی فوق العاده ساختمان های تاریخی است که از سنگ های آتشفشانی طبیعی ساخته شده اند.

منبع: کجارو / cherry-call.co.uk
انتشار: 18 دی 1400 بروزرسانی: 18 دی 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1895

به "تور ارمنستان: حقایق جالب در خصوص ایروان، ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: حقایق جالب در خصوص ایروان، ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید