حذف یک میلیون برنامه خطرناک از اپ استور

به گزارش مجله پیکورو، شرکت اپل می گوید در سال 2020 و در راستای حفاظت از امنیت کاربران، نزدیک به یک میلیون اپلیکیشن خطرناک یا آسیب پذیر را از اپ استور خود حذف کرده است.

حذف یک میلیون برنامه خطرناک از اپ استور

از مجموع این برنامه ها 48 هزار مورد حاوی قابلیت های مخفی یا اعلام نشده بوده اند. همچنین 150 هزار برنامه به علت ارسال هرزنامه یا گمراه کردن کاربران با هدف خرید اقلام مختلف، حذف شده اند.

همچنین 215 هزار برنامه نیز به این علت حذف شده اند که بیش از نیاز خود داده های خصوصی کاربران را جمع آوری می کردند یا از این داده ها سوءاستفاده می کردند.

اپل همچنین در سال 2020، حساب کاربری 470 هزار توسعه دهنده برنامه های مختلف را حذف کرده و به علت نگرانی از تقلب و کلاهبرداری از ثبت نهایی حساب کاربری 205 هزار توسعه دهنده خودداری کرده است.

اپل می گوید رویه های بررسی حساب های کاربری توسعه دهندگان همکار با اپ استور را تقویت کرده تا در عرض کمتر از یک ماه حساب های متخلف را شناسایی و حذف کند. بررسی های این شرکت نشان می دهد برخی حساب های مذکور تنها با هدف تقلب و کلاهبرداری ایجاد شده اند.

این شرکت با استفاده از پروتکل های نظارتی خود جلوی سوءاستفاده بیش از 3 میلیون کارت اعتباری را گرفته و در مجموع حدود 1.5 میلیارد دلار نقل و انتقال مالی متقلبانه در اپ استور را معلق کرده است.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1656

به "حذف یک میلیون برنامه خطرناک از اپ استور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف یک میلیون برنامه خطرناک از اپ استور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید