تسلا خریداری کنید تا متوجه شوید، هوش مصنوعی کشنده است!

به گزارش مجله پیکورو، زومیت نوشت: استیو وازنیاک که از بنیان گذاران اپل است بار دیگر توضیحاتی علیه هوش مصنوعی و تسلا ارائه داده است.

تسلا خریداری کنید تا متوجه شوید، هوش مصنوعی کشنده است!

استیو وازنیاک، سخنان بسیار تندی علیه تسلا مطرح نموده است. او در یکی از مصاحبه های اخیرش استدلال کرد کوشش های تسلا برای ارائه فناوری خودروهای خودران رانندگی را فوق العاده ناامن نموده است.

وازنیاک در گفت وگو با CNN بیان کرد: اگر می خواهید با ادعاهای مرتبط با اینکه هوش مصنوعی انسان را خواهد کُشت بیشتر آشنا شوید، کافی است یک خودرو تسلا بخرید.

درحالی که شاید مقایسه چت بات های هوش مصنوعی با خطرات خودروهای خودران در مرحله کنونی کمی اشتباه به نظر برسد، اما بنیان گذار اپل به نکته مهمی اشاره نموده است زیرا شما با استفاده از فناوری مذکور، به تسلا اجازه می دهید کنترل فرمان خودرو را دردست بگیرد.

وازنیاک از مدت ها قبل یکی از منتقدان نرم افزار Autopilot تسلا بوده است و استدلال می نماید عملکرد این فناوری با ادعاهای تسلا فاصله زیادی دارد.

ماسک سال 2013 وازنیاک را متقاعد کرد تسلا مدل S بخرد و وعده داد این خودرو تا سال 2016 در سرتاسر کشور به طور اتوماتیک حرکت خواهد نمود. وازنیاک می گوید نرم افزار خودران تسلا می تواند باعث مرگ سرنشین گردد. او دربخش دیگری از صحبت های خود اظهارداشت: من واقعاً به فناوری رانندگی اتوماتیک اعتقاد داشتم اما این تکنولوژی درحال حاضر حتی به واقعیت نزدیک هم نیست.

صحبت های وازنیاک تاحدودی واقعیت دارد زیرا طی سال های گذشته بارها شاهد تصادفات مرگبار ناشی از سیستم رانندگی اتوماتیک تسلا بوده ایم.

به گزارش فیوچریسم، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ایالات متحده درسال 2021 بیان کرد تحقیق را درمورد تسلا و تصادفات مرگبار ناشی از سیستم رانندگی اتوماتیک این شرکت شروع نموده است.

سال گذشته نیز خبرهایی درمورد اینکه وزارت دادگستری ایالات متحده درحال آنالیز دو تصادف مرتبط با سیستم Autopilot تسلا است، منتشر شد. لازم به ذکر است این تصادف ها منجر به مرگ سرنشینان شده بودند.

با وجود بازاریابی بحث برانگیز تسلا و وعده های مکرر ماسک، خودروهای این شرکت درسال 2023 هنوز نمی توانند به طور کاملاً اتوماتیک رانندگی نمایند و راننده باید همیشه به جاده نگاه کند و هرزمان که احتیاج بود کنترل خودرو را دردست بگیرد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1402 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 2220

به "تسلا خریداری کنید تا متوجه شوید، هوش مصنوعی کشنده است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلا خریداری کنید تا متوجه شوید، هوش مصنوعی کشنده است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید