نیسان روگ در مقابل هوندا CR، V؛کدام کراس اوور کامپکت مناسب است؟

به گزارش مجله پیکورو، مرسدس نیسان روگ و هوندا CR-V از نظر سگمنت بسیار شبیه یکدیگر هستند که در این گزارش به آنالیز آن ها پرداخته ایم.

نیسان روگ در مقابل هوندا CR، V؛کدام کراس اوور کامپکت مناسب است؟

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه مالی خبرنگاران، این روز ها رقابت زیادی میان شاسی بلندها وجود دارد که دو مورد از محبوب ترین مدل ها شامل نیسان روگ و هوندا CR-V است. این 2 خودرو طرافداران زیادی دارند و می توان گفت از نظر سگمنت شبیه به هم هستند و قرار است در این گزارش تفاوت های آنها را آنالیز کنیم.

CR-V برای اولین بار در سال 1997 وارد بازار شد و از همان ابتدا به عنوان یک خودرو خانوادگی به شمار می آمد و هم اکنون نیز به عنوان دومین خودرو پرفروش در بخش خودروهای شاسی بلند به فروش می رسد.

نیسان روگ یک خودروی کراس اوور کوچک است که به وسیله شرکت خودروسازی ژاپنی نیسان از اکتبر سال 2007 برای مدل سال 2008 فراوری شده است. این خودرو برای اولین بار در بازار آمریکا ساخته شد و اکنون برای سال 2021 با تغییراتی مجذوب نماینده وارد بازار شده است. این خودرو برای سال 2021، جلوه کاملی به خود بخشید که شامل فضای داخلی بسیار پیشرفته و طراحی مدرن بود.

روگ: هر روگ حداقل دارای صفحه نمایش تفریح 8.0 اینچی به همراه قابلیت های Apple CarPlay و Android Auto است. این خودرو در 2 نسخه SL پریمیوم و پلاتینیوم عرضه شده است که هر دو آنها یک صفحه نمایش 9.0 اینچی را دریافت می نمایند. تریم پلاتینی روگ s صفحه نمایش 30 اینچی را ارائه می دهد که صفحه ای کاملا دیجیتالی رنگی است.

CR-V: هوندا CR-V نمی تواند با مقدار نیسان روگ سرگرم نماینده باشد، دارای صفحه نمایش (LCD) 5.0 اینچی در LX پایه و صفحه نمایش 7.0 اینچی در هر تریم دیگر است. CR-V دارای پنل ابزار دیجیتالی قابل تنظیم است که به صورت استاندارد ارائه می گردد. هر 2 قابلیت Apple CarPlay و Android Auto در این خودرو پشتیبانی می شوند و متاسفانه هیچ نمایشگر هدآپی نیز وجود ندارد.

تریم برتر تورینگ (و نسخه ویژه بلک ادیشن) ویژگی هایی مانند شارژر بی سیم تلفن همراه، سیستم صوتی بهتر و ناوبری را دارا هستند.

اینکه خودرو جدیدتر دارای فناوری بیشتری باشد، جای تعجب ندارد. CR-V بیشترین امکانات را دارد اما استفاده از روگ ساده تر است. نیسان دارای سیستم اطلاعات تفریح بهتر، HUD و مزایای اضافی مانند کنترل آب و هوای سه منطقه ای است.

روگ: سیستم پیشران پیشرانه روگ یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی است که به یک گیربکس CVT متصل شده است که قدرت 181 اسب بخاری را ارائه می دهد. دیفرانسیل جلو استاندارد بوده و AWD در همه تریم ها اختیاری است. در مارس 2021، نیسان گفت که برنامه دارد نسخه سه سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ این خودرو را فراوری کند که باید عملکرد مشابهی با موتور موجود داشته باشد، اما سوخت کمتری مصرف کند.

CR-V: هوندا CR-V یک موتور 1.5 لیتری توربو را ارائه می دهد که با یک سیلندر اضافی نیز ارائه می گردد که می تواند 190 اسب بخار قدرت و 179 پوند فوت گشتاور را فراوری کند. مدل های هیبریدی از یک واحد 2.0 لیتری تنفس طبیعی همراه با یک موتور الکتریکی برای فراوری 212 اسب بخار قدرت و 232 پوند فوت گشتاور استفاده می نمایند که هر دو موتور با گیربکس CVT عرضه می شوند.

تنها موتور موجود روگ (در حال حاضر) ساده و خوب است؛ موتور توربو CR-V قوی تر از رقیب دیگر به نظر می رسد و کسانی که دنبال قدرت بهتر هستند می تواندد به سراغ نسخه هیبریدی آن بروند.

روگ: نیسان دارای تجهیزات استانداردی است که از جمله آنها می توان به ترمز اضطراری اتوماتیک، هشدار خروج از خط، هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک، سنسور پارک عقب، چراغ های اتوماتیک و ترمز اتوماتیک عقب اشاره نمود. بعلاوه این خودرو دارای کروز کنترل تطبیقی و مانیتور نمای اطراف در تریم SV به بعد است.

CR-V: نورپردازی اتوماتیک، هشدار خروج از خط و کروز کنترل تطبیقی همه در هوندا CR-V استاندارد هستند. ترمز اضطراری اتوماتیک نیز در همه سطوح وجود دارد. تشخیص نقاط کور با هشدار ترافیک از EX به بعد در دسترس است. NHTSA به CR-V در تمام تست های تصادف، پنج ستاره کامل داده است. خطر واژگونی نیز چهار ستاره استاندارد متقاطع است.

در نهایت باید گفت که روگ جدیدتر از دیگر رقیب است و دارای تجهیزات به روزتری است اما یاری های استاندارد راننده در مقایسه با CR-V قدیمی تر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 آبان 1400 بروزرسانی: 22 آبان 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1835

به "نیسان روگ در مقابل هوندا CR، V؛کدام کراس اوور کامپکت مناسب است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیسان روگ در مقابل هوندا CR، V؛کدام کراس اوور کامپکت مناسب است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید