جنجال بزرگ در دیدار النصر و السد

به گزارش مجله پیکورو، در حساس ترین دیدار گروه D مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، دیشب دو تیم النصر عربستان و السد قطر به مصاف هم رفتند؛ پیروزی النصر این تیم را سرگروه می کرد و به مرحله بعد می فرستاد، تساوی صدرنشینی السد را تضمین می کرد و احتمال حذف حریف عربستانی را دوچندان می کرد و پیروزی السد هم شاگردان ژاوی را به مرحله بعد می فرستاد و به منزله حذف النصر بود.

جنجال بزرگ در دیدار النصر و السد

شانس کم رنگ النصر برای صعود به مرحله بعد باعث شد تا آن ها با آرایشی تهاجمی به میدان آیند و به دنبال برتری مقابل حریف قطری خود باشند؛ موقعیت سازی های پرشمار آبی پوشان عربستانی انتها در دقیقه 33 به ثمر نشست و حمدالله توانست گل برتری تیمش را وارد دروازه شاگردان ژاوی کند و نیمه اول نیز با همین گل به سود النصر انتها پیدا کرد.

با شروع نیمه دوم السدی ها به شکل تهاجمی به دنبال جبران نتیجه بودند، اما روی یک ضربه کرنر، عبدالله العامری در دقیقه 75 گل دوم را برای النصر به ثمر رساند تا امید های شاگردان ژاوی به حداقل برسد؛ این گل باعث شد تا السدی ها همه چیز را از دست رفته ببینند و با بازی انتحاری به دنبال جبران نتیجه باشند. فشار فوق العاده شاگردان ژاوی هرناندز روی دروازه النصر باعث شد تا در دقیقه 83، کازورلا اولین گل را برای السد از روی نقطه پنالتی بزند و آن ها به بازگشت به بازی امیدوار شوند.

در شب خاموش بغداد بونجاح ستاره الجزایری که روز های خوبی را در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا نگذراند و تنها یک گل به ثمر رساند، او داشت در قامت ناجی تیمش در دقیقه 90+4 یک پاس گل طلایی را برای نام تائه هی ارسال می کرد تا گل تساوی برای السد به ثمر برسد، اما در شرایطی که در تصاویر تلویزیونی به وضوح مشخص است که تائه هی در آفساید نیست، اما داور مسابقه در تصمیمی عجیب حرکت شاگردان ژاوی را آفساید دانست و موقعیت 100 درصدی گلزنی را از آن ها گرفت.

اتفاقی که با اعتراض تند السدی ها همراه شد، اما تصمیم داور تغییری نکرد تا بازی با برتری النصر به انتها برسد و آن ها به عنوان تیم اول گروه D به مرحله حذفی صعود کنند؛ شاگردان ژاوی هرناندز هم حالا با 10 امتیاز در جایگاه دوم هستند و باید برای صعود امیدوار به نتایج دیدار های فردا باشند.

النصر با پیروزی در جدال سرنوشت ساز گروه D توانست به عنوان سرگروه خود را به مرحله حذفی برساند؛ اما شاگردان ژاوی با تحمل دومین شکست در لیگ امسال پس از گذراندن یک فصل بدون باخت در لیگ ستارگان قطر، حالا باید چشم انتظار دیدار های روز انتهای باشند. جایی که یک تیم از میان استقلال تاجیکستان یا الهلال عربستان نباید پیروز شود یا حداقل یک مسابقه در گروه C (استقلال-الشرطه یا الدحیل-الاهلی) مساوی شود تا آن ها به مرحله حذفی صعود کنند.

اگر الهلال یا استقلال تاجیکستان در کسب امتیاز ناکام باشند و در گروه C با حضور استقلال تهران هم یکی از دیدار ها با نتیجه تساوی انتها پیدا کند، السد می تواند به یکی از تیم های برتر دوم به مرحله بعدی صعود کند؛ معادله پیچیده ای که بسیار بعید به نظر می رسد و حالا شاگردان ژاوی شانس کمرنگی برای صعود به مرحله بعدی دارند. در صورتی که اگر موقعیت مسلم گلزنی آن ها در لحظات انتهای دیدار با النصر آفساید اعلام نمی شد، آن ها می توانستند با امیدواری بیشتری دیدار های روز انتهای را دنبال کنند.

ورزش سه

منبع: فرارو
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1598

به "جنجال بزرگ در دیدار النصر و السد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنجال بزرگ در دیدار النصر و السد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید