مقاله: آشنایی با استادیوم ملک عبدالله میزبان بازی های استقلال خبرنگاران

به گزارش مجله پیکورو، هر دو تیم شهر جده یعنی الاهلی و الاتحاد ملاقاتهای خود را در این استادیوم برگزار می نمایند. همچنین در آوریل 2018 مسابقات کشتی کچ Royal Rumble WWE در این استادیوم برگزار گردید. این رویداد بخشی از یک همکاری 10 ساله استراتژیک چند پلتفرمی بین WWE و اداره ورزش عمومی عربستان در حمایت از Saudi Vision 2030، برنامه اصلاحات اجتماعی و مالی عربستان بود.

مقاله: آشنایی با استادیوم ملک عبدالله میزبان بازی های استقلال خبرنگاران

ایده ساخت این استادیوم در دهه 90 میلادی داده شد و آغاز ساخت آن از سال 2012 بود که در سال 2014 راه اندازی شد. اولین مسابقه ای که در این استادیوم برگزار گردید، ملاقات فینال جام پادشاهی میان الاهلی و الشباب بود. همچنین ملاقات تیم های ملی برزیل و آرژانتین در این استادیوم برگزار گردید که 62345 نفر از آن دیدن کردند.

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، پس از کش و قوس فراوان بالاخره تیم ها و کشورهای میزبان رقابت های لیگ قهرمانان آسیا تعیین شدند و به این ترتیب استقلال باید راهی عربستان شده تا ملاقاتهای گروهی خود را در شهر جده برگزار کند. این اتفاق در حالی اتفاق افتاده که چند سال است نمایندگان ایران و عربستان ملاقاتهای رو در رو را در کشور ثالث برگزار می نمایند ولی در رقابت های سال جاری این طلسم شکسته شده و استقلال باید راهی عربستان گردد.

این استادیوم با صرف هزینه 532 میلیون یورو ساخته شد. از دیگر نکات جالب این استادیوم، جای دریافت 20 هزار خودرو در پارکینگ استادیوم ملک عبدالله است.

منبع مقاله: آشنایی با استادیوم ملک عبدالله میزبان بازی های استقلال خبرنگاران

انتشار: 23 دی 1400 بروزرسانی: 23 دی 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1900

به "مقاله: آشنایی با استادیوم ملک عبدالله میزبان بازی های استقلال خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: آشنایی با استادیوم ملک عبدالله میزبان بازی های استقلال خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید