لیگ قهرمانان آسیا، راند اول از تقابل استقلال مقابل یاران ژاوی؛ 80 هزار و 11 سد مقابل السد

به گزارش مجله پیکورو، تیم فوتبال استقلال در نخستین دیدار خود در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، میزبان السد خواهد بود.

لیگ قهرمانان آسیا، راند اول از تقابل استقلال مقابل یاران ژاوی؛ 80 هزار و 11 سد مقابل السد

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران خبرنگاران پویا، مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، از ساعت 20:30 امروز (دوشنبه) با دیدار رفت استقلال مقابل السد قطر شروع می گردد تا انتظار هواداران فوتبال برای فرا رسیدن این مسابقه حساس به خاتمه برسد.

استقلال در شرایطی به مصاف یاران ژاوی می رود که در لیگ برتر، نتوانسته به خوبی امتیاز جمع کند و در پنج هفته گذشته تنها یک پیروزی به دست آورده است. آبی پوشان در دو دیدار گذشته از کسب پیروزی بازمانده و همچنین نسبت به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، تغییرات زیادی در ترکیب شان دیده می گردد.

شفر نسبت به دور قبل، چهار بازیکن اصلی خود یعنی امید ابراهیمی، مامه بابا تیام، سرور جپاروف و سید مجید حسینی را از دست داده و ترکیب متفاوتی نسبت به بازی مرحله قبل مقابل ذوب آهن خواهد داشت. آبی پوشان با جذب بازیکنانی چون مرتضی تبریزی، طارق همام و نیومایر، خود را تا حدودی تقویت نموده اند، اما تیم فعلی هنوز به هماهنگی کامل نرسیده است. این موضوع در دیدارهای اخیر آبی پوشان به خوبی دیده می گردد.

السد اما لیگ ستارگان قطر را با قدرت شروع نموده است. شاگردان فریرا از سه دیدار اول خود در این مسابقات، هفت امتیاز کسب نموده و با 17 گل زده و تنها دو گل خورده، اکنون در صدر جدول لیگ قطر حضور دارد. سفیدپوشان قطری خط حمله خطرناکی دارند و مدافعان استقلال، کار سختی برای مهار مهاجمان السد پیش رو خواهند داشت. السد در نقل و انتقالات نیم فصل، گابی را از اتلتیکو مادرید به خدمت گرفت و خود را برای رقابت های آسیایی آماده نموده است. قطری ها البته مرتضی پورعلی گنجی، مدافع ایرانی خود را در این فصل از دست دادند.

استقلال و السد در لیگ قهرمانان آسیا، تیم های پُرافتخاری محسوب می شوند. استقلال در سال های 1970 و 1991 به قهرمانی مسابقات رسیده و السد نیز در سال های 1989 و 2011 جام قهرمانی مسابقات را بالای سر برده است. قهرمانی قطری ها در سال 2011، آخرین قهرمانی نماینده ای از غرب آسیا به شمار می رود. دوره ای که السد پس از برتری مقابل سپاهان با حکم فیفا (به دلیل استفاده زردپوشان از بازیکن محروم) به مرحله نیمه نهایی بازی ها رسید و در خاتمه، جام قهرمانی را فتح کرد.

السد یادآور خاطره شیرینی برای هواداران استقلال است. آبی پوشان در بهمن سال 95 در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا، در تهران میزبان السد بودند که این تیم را در ضربات پنالتی شکست دادند. در جریان پیروزی شاگردان علیرضا منصوریان در آن دیدار، هواداران استقلال با حضور صد هزار نفری در استادیوم آزادی، به شدت از تیم خود حمایت و جو سنگینی در آزادی ایجاد کردند. حضور پرشور تماشاگران آبی پوش و پر کردن گنجایش حدود 80 هزار نفره استادیوم آزادی در بازی فردا، می تواند تمرکز السد را به هم بزند و نقش مهمی در صعود احتمالی مردان شفر ایفا نماید.

شاگردان فریرا در مرحله گروهی مسابقات، پرسپولیس را با نتیجه 3 بر یک در قطر شکست دادند و مقابل این تیم در تهران با یک گل، نتیجه را واگذار کردند. اینک آبی پوشان می توانند با کسب پیروزی خوب و اندوخته ای مناسب برای دیدار رفت، خیال خود را از دیدار برگشت راحت نمایند تا در استادیوم جاسم بن حمد و حتی با وجود شکستی خفیف، بتواند به نیمه نهایی مسابقات راه یابند.

برنامه کامل دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به توضیح زیر است:

دور رفت

دوشنبه 5 شهریور

استقلال - السد قطر (استادیوم آزادی تهران)

سه شنبه 6 شهریور

الدحیل قطر- پرسپولیس (استادیوم عبدالله بن خلیفه دوحه) کاشییما آنتلرز ژاپن- تیانجین کوانجیان چین (استادیوم کاشیما ساکر)

چهارشنبه 7 شهریور

چونبوک موتورز کره جنوبی- سوون سامسونگ بلووینگز کره جنوبی (استادیوم جام جهانی جئونجو)

دور برگشت

دوشنبه 26 شهریور

السد قطر- استقلال ایران (استادیوم جاسم بن حمد دوحه) پرسپولیس ایران- الدحیل قطر (استادیوم آزادی تهران)

سه شنبه 27 شهریور

تیانجین کوانجیان چین- کاشیما آنتلرز ژاپن (استادیوم هایهه)

چهارشنبه 28 شهریور

سوون سامسونگ بلووینگز کره جنوبی- چونبوک موتورز کره جنوبی (استادیوم جام جهانی سوون)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 23

به "لیگ قهرمانان آسیا، راند اول از تقابل استقلال مقابل یاران ژاوی؛ 80 هزار و 11 سد مقابل السد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیگ قهرمانان آسیا، راند اول از تقابل استقلال مقابل یاران ژاوی؛ 80 هزار و 11 سد مقابل السد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید