توسعه کشت ارقام نو وارداتی انگور در شاهرود

به گزارش مجله پیکورو، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت: افزایش مقدار صادرات و توسعه کشت ارقام تازه وارداتی انگور در این شهرستان در حال اجرا است.

توسعه کشت ارقام نو وارداتی انگور در شاهرود

عباسعلی نهاردانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود با بیان اینکه افزایش اندازه صادرات و توسعه کشت ارقام تازه وارداتی انگور در این شهرستان در حال اجرا است، اظهار کرد: برداشت انگور از چهار هزار و 845 هکتار از باغ های شهرستان شاهرود انجام شد.

وی با بیان اینکه یک هزار و 148 هکتار از باغ های انگور شهرستان شاهرود غیر بارور و سه هزار و 697 هکتار بارور است، اضافه نمود: سال جاری 92 هزار و 425 تن محصول انگور از باغات این شهرستان برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود بیان نمود: به ازای هر هکتار اراضی، 25 تن انگور از باغ های این شهرستان فراوری شده است.

نهاردانی اعلام کرد: مهم ترین ارقام انگور شامل خلیلی، یاقوتی، پرلت، عسگری، لعل، شاهانی، صاحبی، کشمشی، سفید فخری سرخ فخری (شاهرودی)، ریش بابا و ارقام تازه وارداتی نیز شامل فلیم سیدس، روبی سیدلس و کریمسیون سیدلس است.

وی اضافه نمود: در سال های اخیر توسعه ارقام تازه وارداتی به منظور فراوری با هدف صادرات و بعلاوه سرشاخه کاری (پیوند اسکله سبز) بر روی ارقام سفید فخری و سرخ فخری و استفاده از سیستم های تربیت انگور و داربستی کردن باغات انگور در حال توسعه و پیشرفت است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت: از مزایای آن می توان به افزایش کیفیت، کمیت و اندازه فراوری، کاهش هزینه های مربوط به مدیریت تاکستان و امکان مکانیزه کردن و تسهیل در عملیات داشت و برداشت، کنترل بهتر آفات و بیماری ها، رعایت توصیه های تغذیه ای مناسب برای ماندگاری بالای میوه نام برد.

خبرنگاران سمنان سمنان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 آبان 1401 بروزرسانی: 7 آبان 1401 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 2139

به "توسعه کشت ارقام نو وارداتی انگور در شاهرود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه کشت ارقام نو وارداتی انگور در شاهرود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید