تجار اردبیلی با ادبیات صنعت آشنا شوند

به گزارش مجله پیکورو، به گزارش خبرنگاران، مجید خدابخش عصر چهارشنبه در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر توضیح داد: به غیر از کشاورزی و گردشگری صنعت و تجارت به عنوان محورهای توسعه استان در نظر گرفته شده است.

تجار اردبیلی با ادبیات صنعت آشنا شوند

وی اضافه نمود: صنعت به صورت ویژه مورد تاکید است چرا که حتی کشاورزی و گردشگری نیز بدون صنعت نمی تواند موجب توسعه گردد.

استاندار اردبیل در عین حال احیای اردبیل را احتیاجمند تجارت دانست و تاکید نمود: بسیاری از اقدامات توسعه استان از جمله ایجاد منطقه آزاد تجاری و منطقه ویژه مالی با هدف رونق تجارت است.

خدابخش با بیان اینکه هر زمان به شهرستان پارس آباد سفر نموده کشاورزان را به فراوری با هدف صادرات تشویق نموده است، توضیح داد: باید تجار با ادبیات جدید تجارت آشنا شوند و دولت نیز در خدمت تجار و صادرکنندگان است.

وی با اشاره به ایجاد رشته بسته بندی در دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: احتیاج است رشته های جدید مرتبط با تجارت و صنعت در استان راه اندازی گردد.

وی در مورد تشویقی صادرات سیب زمینی با بیان اینکه اعتبار آن در اختیار جهاد کشاورزی استان قرار گرفته است، تاکید نمود: سال جاری صادرات سیب زمینی نظم بیشتری به خود گرفته است.

وی دو اولویت در حال پیگیری استان را یکی برگزاری باشکوه انتخابات و دیگری اقتصاد مقاومتی برشمرد و اضافه نمود: ایجاد مناطق آزاد و ویژه، توجه به صنایع دانش بنیان، امنیت غذایی و دارویی و صادرات از جمله موضوعات ذیل این سیاست است که دنبال می گردد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه اشتغال در دستگاه های دولتی خیلی کم و ظرفیت محدود است، اضافه نمود: به منظور ایجاد اشتغال ضروری است رد استان سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی انجام گردد.

استراتژی 20 ساله صادرات کشور تدوین گردد

در این جلسه نایب رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل نیز با بیان اینکه صادرات لازمه توسعه پایدار است، توضیح داد: ما ناگزیر به صادرات هستیم و یکی از مسائل فعلی بخش فراوری این است که در مدار بین المللی قرار نگرفته است.

بهروز پورسلیمان توسعه صادرات را در سایه بهبود فراوری، بهبود حمل و نقل و حمایت بخش دولتی دانست و اضافه نمود: شرایط صادرات کشور و مقایسه آن با کشورهای پیروز نشان می دهد ضروری است استراتژی 20 ساله برای صادرات کشور نوشته گردد.

وی اضافه نمود: هر چند مسئولان موافق توسعه صادرات هستند به درستی تعیین نیست چه کسی مسئول این موضوع و توسعه صادرات تنها راه توسعه پایدار است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 824

به "تجار اردبیلی با ادبیات صنعت آشنا شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجار اردبیلی با ادبیات صنعت آشنا شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید