تبدیل زباله به ربات یاریگر کرونا در اندونزی

به گزارش مجله پیکورو، ربات دلتا یکی از چندین رباتی است که در روستای تمبوک جد ساخته شده است. روستایی که به استفاده خلاقانه از تکنولوژی معروف است.

تبدیل زباله به ربات یاریگر کرونا در اندونزی

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از رویترز یک ربات خانگی طراحی شده از طریق روستاییان و دانشمندان اندونزیایی که پیش از این برای تفریح ایجاد شده بود اکنون در دوران همه گیری ویروس کرونا کاربری نوی پیدا نموده است. این ربات برای افراد غذا می برد و برای شهروندانی که در مقابله با کوید خود را قرنطینه نموده اند با لبخند صحبت می نماید.

این وسیله الکتریکی درست شده از وسایل خانگی چون قابلمه، ماهیتابه و مانیتور تلویزیون قدیمی اکنون ربات دلتانامگذاری شده است و اشاره به ویروس بسیار مسری دارد که این روزها کشور اندونزی را فرا گرفته است.

اسیانتو 53 ساله ساکن منطقه و سرپرست پروژه می گوید: با شیوع نوع نو کرونا به نام دلتا و شدت گرفتن این بیماری، تصمیم گرفتم این ربات را برای خدمات عامه از جمله اسپری کردن ماده ضدعفونی کننده، رساندن غذا و تامین نیازهای شهروندانی که خود را قرنطینه نموده اند آماده کنم.

سر ربات از پلوپز درست شده است و از طریق یک کنترل از راه دور اداره می گردد و باطری 12 ساعته به آن متصل است. این ربات یکی از چندین رباتی است که در روستای تمبوک جد ساخته شده است. روستایی که به استفاده خلاقانه از تکنولوژی معروف است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1824

به "تبدیل زباله به ربات یاریگر کرونا در اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل زباله به ربات یاریگر کرونا در اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید