بوگاتی جدید یک خودرو با قابلیت استفاده روزمره خواهد بود
به گزارش مجله پیکورو، مدتی می گردد که برندهای لوکس دنیای خودرو نظیر بنتلی یا لامبورگینی تسلیم رویه مرسوم بازار شده و با ارایه شاسی بلندهای ترکیبی، به دنبال جلب نظر مشتریان متمول بوده اند. بلند بنتلی بنتایگا و لامبورگینی اوروس دو محصولی هستند که تحت این رویه فراوری شدند و حاصل فعالیت آن ها در بازار، موفقیت آمیز بوده است.

حال پس از لامبورگینی و بنتلی، سومین عضو هلدینگ فولکس واگن یعنی بوگاتی نیز این جهت را در پیش خواهد گرفت و خودرویی عادی برای استفاده های معمول فراوری خواهد نمود. این محصول قرار است در کنار بوگاتی شیرون، سبد محصولات این برند فرانسوی را تشکیل دهند.
خودرویی برای استفاده روزمره
هنوز تعیین نیست طراحی ظاهری محصول جدید بوگاتی به چه شکل خواهد بود، با این وجود اعلام شده که این محصول یک خودرو عادی است. بنابراین باید انتظار داشته باشیم بوگاتی جدید در قالب یک سدان GT یا یک شاسی بلند ترکیبی ظاهر گردد. بنابر اظهارات استیون وینکلمن، مدیر عامل بوگاتی، محصول جدید خودرویی برای استفاده روزمره خواهد بود و موارد استفاده از آن محدود به ایام خاص و پیست مسابقه نمی گردد.
به گفته وینکلمن، طراحی ظاهری بوگاتی جدید با مدل شیرون متفاوت خواهد بود. رسالت این خودرو نسبت به بوگاتی شیرون کاملا متفاوت خواهد بود و نیازی به موتور هشت لیتری مجهز به چهار توربوشارژر ندارد، حتی ممکن است به جای پیشرانه بنزینی از یک موتور الکتریکی برای این خودرو استفاده گردد. مدیر عامل بوگاتی در ادامه اضافه کرد:
به نظرم نصب موتور الکتریکی بر روی بوگاتی جدید تصمیمی کاملا درست است. پیشرانه هیبریدی مناسب این خودرو نخواهد بود، چرا که فناوری های ساخت این مدل پیشرانه ها چندان پیشرفته نیست و مشتری ما انتظار دارد خودرویی مجهز به آخرین تکنولوژی ها داشته باشد. بنابراین موتور احتراق داخلی بنزینی یا موتور تمام الکتریکی، قدرت بخش بوگاتی جدید خواهند بود.
بوگاتی جدید همچنان خاص باقی می ماند
نباید تصور کرد که بوگاتی جدید به دلیل عادی بودن، در تیراژ بالا ساخته خواهد شد. چنین کاری تاثیر مخربی روی وجهه برند بوگاتی دارد و به همین دلیل فراوری این خودرو در تعداد محدود صورت خواهد گرفت. علاوه برآن در صورت الکتریکی بودن بوگاتی جدید، این محصول تنها در کشورهایی با زیرساخت مناسب عرضه خواهند شد. اگر بوگاتی از سیستم قوای فنی برقی برای محصول جدیدش استفاده کند، شتاب، نهایت سرعت و برد قابل دسترسی از اولویت های شرکت فرانسوی برای طراحی این خودرو خواهند بود.
اضافه کردن خودرویی جدید به سبد محصولات برند لوکس بوگاتی چندان راحت نخواهد بود. راضی کردن مقامات شرکت ارشد یعنی فولکس واگن برای پرداخت هزینه های تحقیق و توسعه سخت است و آن ها به راحتی رضایت خود را ابراز نخواهند کرد. از سوی دیگر تمرکز فولکس واگن در حال حاضر بر ارایه محصولات پرفروش الکتریکی است و کمتر به ساخت خودروهای لوکس توجه می نماید. در نهایت مشکل بزرگ بوگاتی به پلتفرم این خودرو مربوط می گردد. بوگاتی از پلتفرم مشترک زیرمجموعه های فولکس واگن برای محصولاتش استفاده نمی نماید و پلتفرم خود را می سازد. این کار هزینه و زمان زیادی را می طلبد.
با این وجود عرصه رقابت برای بوگاتی در حال تنگ تر شدن است. علاوه بر لامبورگینی و بنتلی، رقبای دیگر این شرکت نظیر فراری و آستون مارتین نیز در حال عرضه شاسی بلندهای خود هستند. فراری پروسنگو تا چندی دیگر به بازار عرضه می گردد و برند بریتانیایی نیز آستون مارتین DBX را وارد رقابت شاسی بلندهای لوکس می نماید. بنابراین بوگاتی و فولکس واگن مجبورند در زمانی کوتاه تصمیمات خود را اتخاذ نمایند. هرگونه تصمیم اشتباه نیز موجب ایجاد زیان جبران ناپذیری برای فرانسوی ها و آلمانی ها خواهد شد.
منبع: MOTOR1
منبع: دیجیکالا مگ