بودجه های مبارزه با سرطان سرگردان است، مشهد میزبان هم نشست سرطان

به گزارش مجله پیکورو، به گزارش خبرنگاران، دکتر افشین افشاریان روز شنبه در نشست خبری نخستین هم نشست بین المللی سرطان که در تالار همایش دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد اظهار کرد: یکی از مسائل اساسی در پیشگیری از سرطان فقدان مؤسسات مردم نهاد است.

بودجه های مبارزه با سرطان سرگردان است، مشهد میزبان هم نشست سرطان

وی با بیان اینکه اقدام اولیه در مبارزه با سرطان را باید معطوف به پیشگیری کنیم افزود: نباید اجازه دهیم سرطان به مراحل پیشرفته برسد که در این راستا علاوه بر حمایت های دولتی نیازمند مشارکت سازمان های مردم نهاد نیز هستیم.

افشاریان تأکید کرد: بودجه های در نظر گرفته شده در بحث سرطان در بخش دولتی و نیز توسط خیرین رضایت بخش است و مشکل اساسی در این زمینه سرگردان بودن این بودجه ها است زیرا بیشتر درجایی هزینه می شوند که فایده ای ندارد.

دبیر اجرائی هم نشست بین المللی سرطان نسترن در ادامه افزود: یکی از اهداف اصلی این هم نشست تشویق بیمه ها برای سرمایه گزاری در بخش پیشگیری است و در کشورهای پیشرفته شاهد این هستیم که بیمه ها در بخش پیشگیری بیشتر سرمایه گذاری می کنند.

وی هدفمند کردن شیمی درمانی را از اهداف اساسی دیگر هم نشست خواند و افزود: درروش درمانی نوین قادر هستیم که مؤثر بودن شیمی درمانی و تأثیر آن بر درمان را تشخیص داده و توصیه های لازم را در درمان بیماران ارائه دهیم.

مشهد مقدس میزبان هم نشست بین المللی

دبیر علمی هم نشست نیز در ادامه افزود: تعداد مقالات دریافتی تاکنون 233 عدد بوده است که 197 مقاله پذیرفته شده و موضوعات موردبحث در این همایش شامل تشخیص زودهنگام سرطان، پیشگیری و درمان هدفمند سرطان هست که به صورت پوستر و سخنرانی ارائه می شود.

دکتر محمدرضا عباس زادگان گفت: در این هم نشست دانشمندانی از کشورهای مختلف دنیا ازجمله کانادا، استرالیا، آمریکا، پاکستان، عراق و افغانستان شرکت خواهند داشت و درزمینهٔ تشخیص زودهنگام و پیشگیری از سرطان بحث و تبادل نظر می کنند.

وی اظهار کرد: در حاشیه این هم نشست کمیته ای تخصصی در پیشگیری از سرطان تشکیل خواهد شد که هدف آن تبادل نظر دانشمندان و متخصصین این حوزه درزمینهٔ پیشگیری و درمان است.

وی بابیان اینکه در ایران سرطان اغلب در مراحل پیشرفته تشخیص داده می شوند افزود: در این موارد درمان ها با موفقیت کمتری روبرو هستند و هدف اصلی این هم نشست ارائه و آموزش روش های تشخیص سرطان در مراحل اولیه است.

عباس زادگان ادامه داد: درزمینهٔ آگاهی بخشی به مردم و در جهت فرهنگ سازی عمومی و تحت نظر موسسه مردم نهاد پیشگیری از سرطان نسترن مدرسه سرطان در سال 95 تأسیس خواهد شد که در آموزش های عام خود برای مردم درزمینهٔ پیشگیری کلاس هایی را برگزار خواهد کرد.

گفتنی است مرکز پیشگیری از سرطان نسترن با مشارکت دانشگاه فردوسی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد اولین هم نشست بین المللی سرطان را با حضور نخبگان ملی- بین المللی در تاریخ 9 مهرماه امسال در محل سالن همایش های دانشکده علوم برگزار می کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 482

به "بودجه های مبارزه با سرطان سرگردان است، مشهد میزبان هم نشست سرطان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بودجه های مبارزه با سرطان سرگردان است، مشهد میزبان هم نشست سرطان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید