به گاه تنهایی و نداشتن مستمع خوب، چگونه با انباشت حرف های در دل سر کنیم یا مقابله کنیم؟

به گزارش مجله پیکورو، گاهی اوقات همه ما احساس می کنیم که احتیاج داریم حرف های دل خود را با کسی در میان بگذاریم، اما ممکن است کسی برای شنیدن نداشته باشیم. مثلا با وجود داشتن دوست، صحبت از گذشته و تروماها و ایده آل ها یا سلایق هنری مان ممکن است مخاطب خوبی نداشته باشد. دوستان ما ممکن است ما را بیش از حد رویایی تصور نمایند یا بدتر از آن از حرف هایی که زده ایم ممکن است در آینده سوء استفاده گردد.

به گاه تنهایی و نداشتن مستمع خوب، چگونه با انباشت حرف های در دل سر کنیم یا مقابله کنیم؟

این شرایط می تواند بسیار سنگین و طاقت فرسا باشد، اما راه هایی برای مدیریت این احساسات وجود دارد.

نوشتن: دریچه ای برای تخلیه احساسات

یکی از مؤثرترین راه ها برای تخلیه احساسات نوشتن است. یک دفترچه یادداشت بردارید و هر آنچه در دل دارید را بنویسید. نوشتن نه تنها به شما یاری می نماید تا احساسات خود را بیان کنید، بلکه باعث می گردد افکار خود را سازماندهی نموده و از شدت آن ها کاسته گردد. کسی چه می داند شاید اگر خوب و منسجم بنویسید زمانی بتوانید با آن کتابی بنویسید! البته اگر قریحه نوشتن داشته باشید.

اما دست کم با این کار فشار افکار از حافظه کوتاه مدت شما برداشته می گردد.

استفاده از فضای مجازی

در دنیای امروز، فضای مجازی می تواند نقش مهمی در رفع کردن احساس تنهایی داشته باشد. شما می توانید از شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها یا فروم های آنلاین استفاده کنید تا احساسات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. بعضی از افراد به وسیله این فضاها دوستان نوی پیدا نموده و حمایت های عاطفی دریافت می نمایند.

البته در فضای آنلاین هم جانب احتیاط را رعایت کنید و اطلاعات و افکار بیش از حد خصوصی خود را بیان نکنید. اما بعضی چیزها، بی ضرر هستند و یا بهتر از آن درمی یابید که انبوهی از افراد هستند که فکر شما را داشته اند و تا حالا فرصت بیانش را نداشته اند.

مشاوره آنلاین

مشاوره های آنلاین نیز یکی از راه های مفید برای شکستن سکوت است. بسیاری از پلتفرم ها و سایت های معتبر خدمات مشاوره آنلاین ارائه می دهند که می توانید به راحتی از آن ها استفاده کنید. مشاوران حرفه ای می توانند به شما یاری نمایند تا با احساسات خود بهتر کنار بیایید و راهکارهایی برای مدیریت آن ها پیدا کنید.

اگر مشاور آنلاین پیدا نشد به سادگی به سراغ تراپیست آفلاین بروید.

فعالیت های خلاقانه

هنر و فعالیت های خلاقانه نیز می توانند به شما یاری نمایند تا احساسات خود را بیان کنید. نقاشی، موسیقی، پایکوبی و حتی کارهای دستی می توانند راهی برای تخلیه هیجانات و افکار شما باشند. این فعالیت ها نه تنها به شما یاری می نمایند تا احساس بهتری داشته باشید، بلکه می توانند باعث تقویت روحیه و انگیزه شما شوند.

باغبانی و نجاری و وبلاگ نویسی چیزهایی هستند که اگر جنبه اجتماعی هم به آنها بدهید بسیار خوب می گردد.

مدیتیشن و تمرینات تنفسی

مدیتیشن و تمرینات تنفسی می توانند به شما یاری نمایند تا آرامش بیشتری پیدا کنید و افکار منفی را از خود دور کنید. این تمرینات به شما یاری می نمایند تا تمرکز خود را بر روی حال حاضر قرار دهید و از نشخوار کردن افکار منفی خودداری کنید.

ارتباط با طبیعت

گذراندن وقت در طبیعت می تواند تأثیر مثبتی بر روحیه شما داشته باشد. پیاده روی در پارک، کوهنوردی یا حتی گذراندن وقت در باغچه خانه می تواند به شما یاری کند تا احساسات منفی خود را تخلیه کنید و آرامش بیشتری پیدا کنید.

یاری گرفتن از گروه های حمایتی

گروه های حمایتی آنلاین و حضوری نیز می توانند محیطی مناسب برای بیان احساسات شما باشند. این گروه ها معمولاً به وسیله افراد با تجربه اداره می شوند و می توانند به شما یاری نمایند تا احساسات خود را بهتر مدیریت کنید و از تجربیات دیگران استفاده کنید.

شکستن چرخه نشخوار افکار

اگر بازخوردی از دیگران نمی گیرید و احساس می کنید که افکار خود را نشخوار می کنید، باید سعی کنید این چرخه را بشکنید. سعی کنید فعالیت های نوی انجام دهید که توجه شما را به خود جلب نمایند. مثلاً یادگیری یک مهارت نو، ورزش کردن یا شرکت در کلاس های مختلف می تواند به شما یاری کند تا از افکار منفی خود فاصله بگیرید.

منبع: یک پزشک
انتشار: 8 تیر 1403 بروزرسانی: 8 تیر 1403 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 2293

به "به گاه تنهایی و نداشتن مستمع خوب، چگونه با انباشت حرف های در دل سر کنیم یا مقابله کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به گاه تنهایی و نداشتن مستمع خوب، چگونه با انباشت حرف های در دل سر کنیم یا مقابله کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید