با این 5 میوه ساده صبحانه خود را لاکچری و انرژی زا کنید

به گزارش مجله پیکورو، برخی میوه ها برای افزایش انرژی صبحگاهی و برطرف کسالت و خواب آلودگی تاثیر مثبتی را دارند و در تامین احتیاج بدن به ریزمغذی ها نیز موثر هستند و به تقویت سیستم ایمنی بدن یاری می نمایند. در ادامه همین مطلب به معرفی 5 میوه خواهیم پرداخت که توصیه می گردد در وعده صبحانه از آنها استفاده گردد.

با این 5 میوه ساده صبحانه خود را لاکچری و انرژی زا کنید

به گزارش خبرنگاران، نوشیدن قهوه یکی از رایج ترین ترفندها برای افزایش انرژی صبحگاهی و رفع کسالت و خواب آلودگی است. اما جالب اینکه برخی میوه ها نیز چنین تاثیر مثبتی را دارند که علاوه بر این، در تامین احتیاج بدن به ریزمغذی ها نیز موثر هستند و به تقویت سیستم ایمنی بدن یاری می نمایند.

  • جوی دو سر واقعا یک صبحانه سالم است؟ | از این 2 ضرر اوتمیل جلوگیری کنید
  • برترین ساعت خوردن صبحانه و ناهار | شام را این موقع بخورید

در ادامه همین مطلب، به معرفی 5 میوه خواهیم پرداخت که توصیه می گردد در وعده صبحانه از آنها استفاده گردد. این میوه ها عبارتند از:

1. موز

موز انتخاب عالی مغذی برای صبحانه است. این میوه سرشار از فیبرهای غذایی و پتاسیم است، در تنظیم قند خون نقش دارد و انرژی لازم طی ساعات اولیه روز را تامین می نماید. حفظ سلامت قلب، استخوان ها و پوست، بهبود عملکرد سیستم گوارش و مقابله با یبوست نیز از دیگر فواید خوردن موز به عنوان صبحانه است. مطالعات نشان می دهد خوردن موز پیش از فعالیت ورزشی باعث تقویت توانایی بدن می گردد و سوخت وساز بدن را افزایش می دهد.

2. سیب

سیب برترین میوه ای است که سطح هموگلوبین خون را به سرعت بالا می برد. به افرادی که هموگلوبین پایین دارند، توصیه می گردد هر روز صبح سیب بخورند که در این صورت مشکل کمبود آهن رفع می گردد. به علاوه، خوردن سیب در حالت ناشتا احتمال ابتلا به دیابت را کم می نماید و در کاهش چربی های بدن و رسیدن به تناسب اندام نقش دارد. بعلاوه، سیب در کاهش زمینه خطر ابتلا به انواع سرطان ها و محافظت از مغز در برابر آسیب های ناشی از استرس اکسایشی موثر است.

3. گلابی

گلابی میوه خوشمزه و مغذی است که دلایل بسیاری برای خوردن آن در حالت ناشتا وجود دارد. در وهله اول اینکه گلابی سرشار از فیبرهاست که به تنظیم عملکرد سیستم گوارش یاری می نماید. بعلاوه، گلابی اندازه زیادی ویتامین C و آنتی اکسیدان دارد که در تقویت ایمنی بدن موثر است. در کل، گلابی میوه ای کم کالری است و انتخاب خوبی برای صبحانه یا میان وعده خواهد بود.

4. پرتقال

خوردن پرتقال همراه صبحانه بسیار خوشایند است و با تامین فیبرهای مورداحتیاج بدن به شادابی پوست یاری می نماید و سطح انرژی جسمی و ذهنی را بالا می برد. پرتقال منبع غنی از ویتامین C، کلسیم، فسفر و دیگر ریزمغذی هاست که در تقویت متابولیسم بدن نقش دارند و در نتیجه منجر به افزایش انرژی روزانه در فرد می گردد. البته باید پرتقال را همراه با صبحانه کامل میل کرد زیرا خوردن این میوه در حالت ناشتا زمینه ساز نفخ و اختلالات گوارشی می گردد.

5. خرما

انتخاب خرما به عنوان برترین میوه ناشتا علاوه بر اندازه فراوان ریزمغذی ها، فیبرها و مواد معدنی به علت شاخص گلیسمی پایین تر نسبت به دیگر میوه های شیرین مانند آناناس و کشمش است. خوردن خرما در صبح به تنظیم قند خون و تامین انرژی طی روز یاری می نماید و از آنجا که هضم راحتی دارد انتخاب خوبی برای کسانی است که مشکل صبحانه خوردن دارند.

منبع: سلامت

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مهر 1401 بروزرسانی: 20 مهر 1401 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 2131

به "با این 5 میوه ساده صبحانه خود را لاکچری و انرژی زا کنید" امتیاز دهید

1 کاربر به "با این 5 میوه ساده صبحانه خود را لاکچری و انرژی زا کنید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این 5 میوه ساده صبحانه خود را لاکچری و انرژی زا کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید