با استفاده از تجربیات کوهنوردان حرفه ای کوهپیمایی کنید

به گزارش مجله پیکورو، کوهنوردی نه تنها یک ورزش، بلکه تفریحی مهیج است که اگر به صورت حرفه ای دنبال گردد، مستلزم یادگیری بعضی فنون و اصول کوهنوردی است که امنیت لازم تامین گردد.

با استفاده از تجربیات کوهنوردان حرفه ای کوهپیمایی کنید

در میان تمامی فصل ها، بهار می تواند برترین فصل برای کشف کوه ها باشد. این فصل حتی برای افرادی که به تازگی کوهنوردی را آغاز نموده اند هم خوب است، زیرا روزها طولانی تر هستند، آب و هوا بهتر است و روی قله بعضی از کوه ها نیز برف دیده می گردد. تمامی شرایط لازم مهیا شده تا خود را برای ماجراجویی های بزرگ آماده کنید. حال بعضی از هدایت های کارآمد در کوهپیمایی که به وسیله کوهنوردان حرفه ای تجربه شده است را در اختیار شما، علاقه مندان به این ورزش مهیج می گذاریم.

بسته بندی حرفه ای برای کوهنوردی به چه صورت است؟

اولین قدم این است که تمامی وسایل خود را درون یک کیسه پلاستیکی قرار داده، سپس درون کوله پشتی بگذارید تا از خیس شدن احتمالی آنان تا رسیدن به اردوگاه جلوگیری گردد. وسایل مورد احتیاج را بسته به وزنی که دارند، در تمامی قسمت های کوله توزیع کنید تا از سنگین شدن یک قسمت و خالی ماندن قسمت دیگر جلوگیری گردد. ضمناًً وسایل را با توجه به مقدار احتیاج در قسمت بالای کوله و در دسترس قرار دهید و از بر داشتن وسایل غیر ضروری به شدت خودداری کنید.

چگونه می توان تجهیزات همراه را طی سفر چند روزه خشک نگه داشت؟

کوهنوردان معمولا شب، هنگام خواب با دستکش و جوراب های خیس روبه رو هستند که می توانند آن ها را خارج و درون جیب های کیسه خواب قرار دهند تا فردا صبح خشک شوند اما برترین کار این است که همواره یک جفت جوراب و دستکش اضافی همراه داشته باشید. در این میان کفش های شما نیز خیس خواهند شد، اما قطعا نمی توانید کفش اضافی همراه خود ببرید، پس هنگام خواب کفی کفش ها را خارج کنید و همچون جوراب ها درون جیب کیسه خواب قرار دهید تا خشک شوند.

نکته ای که علاقه مندان به کوهنوردی در فصل بهار باید به آن توجه نمایند، چیست؟

همواره به افرادی که در فصل بهار و تابستان برای کوهنوردی آموزش می بینند، فقط یک نکته گوشزد می گردد و آن این است که تغییرات بزرگ به معنی مسائل بزرگ تر هستند. در طول فصل زمستان و پاییز همواره احتمال تغییر ناگهانی هوا و وقوع بهمن وجود دارد، اما در فصل تابستان چنین انتظاری نمی رود و همین موضوع باعث بی توجهی افراد کوهنورد می گردد. هنگام کوهنوردی در فصل بهار و تابستان به تغییرات ناگهانی هوا دقت کنید و این موضوع را جدی بگیرید.

برترین خوراکی هایی که می توانید همراه داشته باشید چیست؟

علایق هرکس در رابطه با خورد و خوراک با دیگری فرق دارد، اما خوراکی که مصرف می گردد، باید مقوی باشد و احتیاج های بدن شما را تامین کنید. در این میان سبزیجات و سالاد تازه تر می مانند و قطعا از خوردن آن ها لذت خواهید برد. فقط دقت داشته باشید هر چیزی که خریداری می کنید یا همراه دارید، هوای داخل آن را خارج کنید تا بهتر عمر نمایند.

هدایت حرفه ای بسته بندی شامل چیست؟

هنگام بسته بندی کیسه خواب دقت داشته باشید که قسمت خارجی آن بیرون باشد، زیرا قسمت خارجی آن از پارچه ای با کیفیت تر طراحی شده که نه تنها در برابر آب مقاوم است، بلکه هوا نیز نمی تواند به داخل آن نفوذ کند، پس جای کمتری به خود اختصاص می دهد. همراه داشتن وسایل الکترونیکی نظیر GPS، تلفن همراه و یک باتری اضافی لازم است. عینک، کرم ضدآفتاب و یک چراغ کوچک نیز حتما به کار خواهند آمد و جای زیادی را در کوله پشتی اشغال نخواهند کرد.

چه کسانی می توانند برای کوهنوردی آموزش ببینند؟

کوهنوردی، فعالیتی کاملا ماجراجویانه و هیجانی است که اگر به هیجان و ریسک علاقه ندارید، اصلا این حرفه را برای آموزش تماشا انتخاب نکنید. چیزی را انتخاب کنید که بتوانید با آن کنار بیابید. ورزش کوهنوردی کار روی قدرت، تعادل و کسب آمادگی های قلبی و عروقی است.

وسیله ضروری برای کوهنوردی که همواره باید همراه داشت چیست؟

اولین وسیله ضروری که سهم بسزایی هم در انجام یک کوهپیمایی پیروز و سلامت دارد، لباس مناسب است. کوهنوردان دارای لباس های مخصوصی هستند که از آن ها در برابر سرما و گرما محافظت می نماید و ضمناًً دارای کیفیت مناسب برای جلوگیری از آسیب های احتمالی است. همراه داشتن یک فلاسک کوچک برای خوردن چای یا قهوه فوری نیز می تواند یکی از وسایل ضروری باشد که کوهنوردان باید همواره همراه داشته باشند.

انگیزه لازم برای کوهنوردی در روز های سخت چگونه به دست می آید؟

ابتدا تمامی خود و فکر تان را در دست بگیرید و متوقف کنید، سپس نفس عمیقی بکشید و به اطراف نگاه کنید. شما چه انسان خوش بختی هستید که هم اکنون اینجا ایستاده اید. عظمت و شکوه یک کوه برای ایجاد انگیزه لازم کافی است.

چگونه می توان از هم اکنون خود را برای صعود تابستانی آماده کرد؟

استفاده از آب و هوای نه چندان خوب در بهار می تواند یک فرصت ایده آل برای کسب آموزش های لازم کوهنوردی باشد. قطعا همواره در آب و هوای مساعد صعود نخواهید داشت، پس خوب است برای آغاز کمی سختی های کوهنوردی را ببنید و تجربه کنید.

راهنمایان اغلب برنامه ریزی های مربوط به صعود را همراه با جزئیات از قبل تدارک می بینند، اما شما هم یک نقشه از جهت را تهیه و به همراه داشته باشید. آن ها با جهت آشنا هستند و از نشانگر های کلیدی استفاده می نمایند که یادگیری آن به شما یاری می نماید تا صعود امن و با آرامشی داشته باشید. برای صعود های آینده برنامه ریزی داشته باشید تا به پیروزیت دست یابید. این موارد تنها بعضی از نکات کلیدی هستند که به آماده سازی بهتر شما یاری خواهند کرد.

چگونه برای ماجراجویی آخر هفته آماده شویم؟

در طول هفته تمامی کار های خود را انجام دهید. فرایند آب و هوایی منطقه مورد نظر را در طول هفته، به خصوص در روز های چهارشنبه و پنجشنبه آنالیز کنید. اگر آب و هوا خوب و پایدار بود، خود را برای کوهنوردی آخر هفته آماده کنید. در نهایت به عنوان آخرین نکته، همواره بهتر است کوهنوردی را به صورت گروهی و همراه با افراد حرفه ای و کاربلد انجام دهید.

منبع: کجارو / rei.com
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1982

به "با استفاده از تجربیات کوهنوردان حرفه ای کوهپیمایی کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با استفاده از تجربیات کوهنوردان حرفه ای کوهپیمایی کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید