بازسازی ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی با فلاورباکس سایر مقالات

به گزارش مجله پیکورو، ما در شرکت معماری و طراحی داخلی خبرنگاران قصد داریم پروژه هایی که در دنیا معماری با طراحی های خود باعث ایجاد فضایی مناسب برای افراد شده اند را آنالیز کنیم و جنبه های رجحان و ویژگی های خاص آنها را معرفی کنیم. در این مقاله یک پروژه دکوراسیون داخلی منازل خانه ای در بوداپست مجارستان را آنالیز خواهیم کرد که این بازسازی ساختمان به این علت حائز اهمیت است که در فضای 60 متری معمار توانسته است از تمام فضاها به خوبی استفاده کند و ایده های درخشان خود را در این پروژه به کار ببندد و منزلی مناسب را ایجاد کند. این خانه یکی از رجحانن پروژه های بازسازی منزل در سال 2019 در کشور مجارستان بوده است.

بازسازی ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی با فلاورباکس سایر مقالات

جهت دریافت خدمات بازسازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

1-بازسازی ساختمان قدیمی

هدف از این پروژه بازسازی ساختمان و نوسازی کامل و طراحی مجدد آپارتمان بود . در طی مراحل طراحی ، ساختمان از آپارتمانی با فضاهای تاریک و باریک به فضایی دلباز و مناسب برای استفاده زوج های جوان تبدیل شده است .

2-کانسپت طراحی

مفهوم و کانسپت در این طراحی این بود به جای یک فضای تاریک و بدون نور به علت دیوار هایی که جلوی این نور را میگرفتند و به کوچک شدن آپارتمان منجر میشدند ، یک فضای بدون دیوار برای رسیدن نور طبیعی به تمام فضاهای داخلی باشد . برای رسیدن به این طراحی دکوراسیون داخلی تمام دیوار های موجود در خانه تخریب شدند و به جای آن یک سیستم آهنی در قسمت نشیمن خانه شکل گرفت که منجر به طراحی یک نیم طبقه در این فضای نشیمن برای عملکردی کردن بیشتر فضا و استفاده مناسب از تمام فضاها برای این خانه شده است .

3-سیستم طراحی شده در فضای نشیمن

این ایده که در فضای نشیمن شکل گرفته است باعث شده به جای داشتن دیوار هایی محصور ، یک فضای وسیع در مرکزیت خانه شکل بگیرد که این قابلیت را دارد نور طبیعی خورشید را دریافت کند و تهویه مناسبی در آنجا هم شکل بگیرد . این یک فضای تفکیک است که عملنمودهای مختلف را در آپارتمان تقسیم بندی میکند . در زیر این حفاظ های آهنی سفید رنگ ، فضای نشیمن و تلویزیون قرار گرفته است و با طراحی یک پله چوبی معلق در کنار این فضای نشیمن در نیم طبقه بالا یک فضای عملکردی چند منظوره شکل گرفته است که هم میتواند کتابخانه و اتاق مطالعه باشد و هم یک اتاق کار برای ساکنان خانه . در زیر این فضا هم اتاق خواب است که در پشت فضای نشیمن خانه است .

طراحی شیشه های قدی در دیوار ورودی خانه باعث شده است تمام این سه فضای مهم خانه به طور مناسبی از نور طبیعی روز بهره مند شوند . از دیگر مزیت های این سیستم آهنی این است که میتوان گلدان ها و گیاهان را به شکل مکعب های چوبی در بین آنها قرار داد و به زیباتر کردن فضای خانه یاری کرد .

4-آشپزخانه

یکی از ویژگی های این خانه دو ورودی برای آپارتمان است که یکی از سمت فضای نشیمن وارد میشود و دیگری از پشت خانه و از طرف آشپزخانه است . این آشپزخانه پس از گذر یک راهرو بعد از فضای نشیمن هم دسترسی دارد و در طراحی و اجرای دکوراسیون آشپزخانه از رنگ سفید استفاده نموده اند و دیوار پشت سینک از موزاییک های سیاه رنگ درست شده است که در کنار میز سیاه رنگ و جایگاه های سبز تیره قسمت غذاخوری در آشپزخانه توانسته اند هارمونی رنگی زیبایی را در فضای آشپزخانه با کفپوش های چوبی به وجود آورند .

5-متریال اصلی چوب

چوب عنصر و متریال اصلی در این خانه است . کفپوش چوبی در کل فضای خانه وجود دارد . عناصر موجود در فضای نشیمن از مبلمان گرفته تا قفسه ها ، شلف ها و کمدهای قسمت تلویزیون تا راه پله از چوب هستند . در بازسازی اتاق خواب هم یک صفحه چوبی در زیر و بالای تخت خواب قرار گرفته است و نمایی زیبا به آنجا بخشیده است . اما تنها عنصری که از گذشته این آپارتمان قبل از بازسازی ساختمان به جا مانده است یک دیوار آجری است که در بالای تخت خواب به اسم یک عنصر برجسته کننده بر جای مانده است .

منبع: هیرادانا
انتشار: 29 مرداد 1400 بروزرسانی: 29 مرداد 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1743

به "بازسازی ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی با فلاورباکس سایر مقالات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی با فلاورباکس سایر مقالات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید