اینفوگرافیک ، همه چیز درباره حق کمیسیون مشاوره املاک ، حق کمیسیون در صورت فسخ قرارداد چه می گردد؟

به گزارش مجله پیکورو، حق کمیسیون، حق قانونی ای است که مشاوران املاک دریافت می نمایند و درواقع دستمزد آنها محسوب می گردد اما تعرفه کمیسیون مشاوران املاک معین است و مشاوران املاک موظفند حق کمیسیون خود را طبق تعرفه رسمی اعلام شده دریافت نمایند.

اینفوگرافیک ، همه چیز درباره حق کمیسیون مشاوره املاک ، حق کمیسیون در صورت فسخ قرارداد چه می گردد؟

خبرنگاران- مرضیه ثمره حسینی: به گفته نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک، حق کمیسیون مشاوران املاک عدد تعیینی است و از وظایف صنفی مشاوران املاک این است که طبق نرخنامه، حق کمیسیون خود را دریافت نمایند.

داود بیگی نژاد در خصوص مبلغ حق کمیسیون مشاوران املاک هم گفت: حق کمیسیون، حق قانونی ای است که مشاوران املاک دریافت می نمایند و درواقع حقوق آنها محسوب می گردد و هزینه های مشاوران املاک از محل دریافت حق کمیسیون تامین می گردد اما تعرفه کمیسیون مشاوران املاک تعیین است و ما در این زمینه نرخنامه ای داریم که به وسیله اتحادیه محاسبه و اعلام شده و تمام مشاوران املاک موظف هستند نرخنامه را در جایی که به رویت طرفین قرارداد (مالک و مستاجر یا فروشنده و خریدار) برسد، نصب نمایند.

وی ادامه داد: این نرخنامه برای همه منطقه ها تهران ثابت است و حق کمیسیون و هزینه ثبت قرارداد باید در چارچوب نرخنامه محاسبه و دریافت گردد و چنانچه مردم شاهد تخلف بنگاه های املاک در این زمینه باشند می توانند از واحد متخلف شکایت نمایند.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک اضافه کرد: مردم برای ثبت تخلفات بنگاه های املاک می توانند به اتحادیه صنف مشاوران املاک مراجعه نمایند یا با شماره 7334 تماس بگیرند.

در اینفوگرافی زیر، ما فرمول محاسبه حق کمیسیون قرارداد رهن و اجاره، خرید و فروش ملک و حق کمیسیون مشارکت در ساخت را آورده ایم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 مرداد 1402 بروزرسانی: 1 مرداد 1402 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 2253

به "اینفوگرافیک ، همه چیز درباره حق کمیسیون مشاوره املاک ، حق کمیسیون در صورت فسخ قرارداد چه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینفوگرافیک ، همه چیز درباره حق کمیسیون مشاوره املاک ، حق کمیسیون در صورت فسخ قرارداد چه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید