اهدا نشان نوروز 1401 همدان به دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو

به گزارش مجله پیکورو، نشان نوروز 1401 همدان در آیین جهانی نوروز در جهت گردشگری غرب کشور به حجت الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران اهدا شد.

اهدا نشان نوروز 1401 همدان به دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران در حاشیه آیین جهانی نوروز در راستا گردشگری غرب کشور که از همدان آغاز شده است گفت: نوروز نماد همبستگی میان ملت های منطقه است و اقوام کشورمان سفیران مصاحبه، صلح و فرهنگ ایرانی در جهان هستند.

حجت الله ایوبی گفت: نوروز 1401 با چند مساله مهم پیوند خورده است که نخست محور گردشگری تاریخ و تمدن غرب کشور است که سال گذشته افتتاح شد و برنامه های متعددی در سه شهر همدان، کرمانشاه و سنندج برگزار می شود.

او گفت: نوروز با جهان شهر های ایرانی پیوند خورده چراکه سه شهر یاد شده در راستا گردشگری تاریخ و تمدن ایرانی در غرب کشور به عنوان راستای استثنایی، دیدنی، مهم، تاریخی و کهن واقع شده است.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران در حاشیه آیین جهانی نوروز در راستا گردشگری غرب کشور گفت: همدان امسال به شهر های یادگیرنده می پیوندد، سنندج شهرخلاق در موسیقی است و کرمانشاه نیز به عنوان شهر خلاق در عرصه خوراک پذیرفته شده است.

استان همدان با داشتن بیش از یک هزار 800 جاذبه طبیعی، تاریخی، فرهنگی و گردشگری، در دسته پنج استان گردشگر پذیر کشور واقع شده است.

آیین جهانی نوروز در راستا گردشگری غرب کشور صبح امروز (سه شنبه) با موضوع معرفی آداب و رسوم این مناسبت و با حضور گروه های منتخبی از اقوام مختلف ایرانی و مهمانانی از یونسکو در شهر همدان به عنوان مرکز تاریخ و تمدن ایران آغاز شد.

این رویداد در راستای معرفی هر چه بیشتر ظرفیت های فرهنگی و گردشگری غرب کشور در عرصه ملی و بین المللی در راستا تهران - همدان - کرمانشاه - سنندج برگزار می شود.

منبع: ایرنا

خبرنگاران همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 2023

به "اهدا نشان نوروز 1401 همدان به دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو" امتیاز دهید

1 کاربر به "اهدا نشان نوروز 1401 همدان به دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدا نشان نوروز 1401 همدان به دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید