اعلام آماده باش برای سفرهای تعطیلات عید فطر

به گزارش مجله پیکورو، رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور برای سفرهای احتمالی تعطیلات عید فطر به سایر دستگاه ها و استان ها آماده باش خاطرنشان کرد.

اعلام آماده باش برای سفرهای تعطیلات عید فطر

بهترین تجربه سفر را به سفر به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نشست مشترک ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و کمیته اماکن گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی کرونا با حضور رؤسا و نمایندگان دستگاه های عضو برگزار گردید. ولی تیموری ـ معاون گردشگری و دبیر کمیته اماکن گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی کرونا ـ در این جلسه گفت: با گشایش تردد بین استانی، باز شدن تدریجی مراکز زیارتی و اماکن متبرکه و همچنین احتیاج مردم برای خروج از فشار و استرس روانی مربوط به دوران قرنطینه، پیش بینی می گردد با سفرهای احتمالی هموطنان همزمان با خاتمه ماه رمضان و شروع تعطیلات عید سعید فطر روبه رو شویم؛ لذا ضروری است دستگاه های عضو آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشند.

او اضافه نمود: تشدید خدمت رسانی دستگاه های عضو ستاد سفر در دستور کار قرار گرفته است تا ضمن انجام سفرهای هوشمند، نظارت و ارزیابی کاملی از رعایت پروتکل های بهداشتی به منظور حفظ سلامت هموطنان انجام گردد.

معاون گردشگری با بیان این که در حال حاضر بخش قابل توجهی از سفرهای داخلی با اهداف معنوی، زیارتی و کاری در حال اجرا است، گفت: پیش بینی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر این است که توصیه در خانه ماندن جوابگوی شرایط حال حاضر نیست و در پی تحمل فشارها و اضطراب اخیر، بی شک با سفرهای هوشمند در تعطیلات عید سعید فطر روبرو خواهیم شد، از این رو دستگاه های عضو ستاد سفر ضروری است به منظور خدمت رسانی و نظارت بر سفرهای هوشمند برپایه سلامت، آمادگی کامل داشته باشند تا با عدم غفلت در این امر زمینه انتشار مجدد ویروس کرونا ایجاد نگردد.

او ادامه داد: پیرو ابلاغ پروتکل ها و دستورالعمل های سفر هوشمند از سوی وزارت گردشگری این آمادگی ایجاد شده است تا هموطنان و گردشگران روبروه درستی در سفرهای کاری، اضطراری و معنوی خود داشته باشند و آموزش ها و اطلاعات لازم در اختیارشان قرار گیرد. همچنین چنانچه در حوزه ای هنوز پروتکل مورد نظر وجود ندارد سریعاً با همکاری وزارت بهداشت تهیه گردد.

دبیر کمیته اماکن گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی کرونا اظهار کرد: با تجمیع ظرفیت ها، نظارت دقیق بر پروتکل های بهداشتی برای سفر مسؤولانه و هوشمند در تمام حلقه ها و زنجیره های صنعت گردشگری کشور، اعم از مراکز اقامتی، تفریحی، پذیرایی و غیره انجام گرفته است که این فرایند با آمادگی سایر دستگاه های نظارتی و خدمت رسان ستاد سفر تکمیل خواهد شد.

معاون گردشگری با اشاره به شروع فعالیت داوطلبانه و تدریجی تاسیسات گردشگری اضافه نمود: اعتقاد داریم وقتی فعالیت واحدهای مجاز متوقف و یا محدود می گردد، افرادی سودجو بدون هیچ گونه مجوز با ارائه خدمات مورد احتیاج مردم از این فضا استفاده می نمایند. متاسفانه این فرایند تاثیر مستقیمی در شیوع کرونا خواهد داشت، چرا که این افراد و محیط هایی که میزبان مسافران می شوند تحت نظارت هیچ دستگاهی نیستند و پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی نمایند.

رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر همچنین بر تعامل و همکاری دستگاه های متولی امر فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از جمله سازمان صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه آگاهی بخشی عموم هموطنان به منظور چگونگی سفر ضمن رعایت اصول بهداشتی تاکید نمود و گفت: اطلاعات مربوطه در اختیار این دستگاه ها برای فرهنگ سازی قرار می گیرد.

تیموری در ادامه گفت: ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت از سوی تاسیسات گردشگری اعم از واحدهای تفریحی و پذیرایی بین راهی به منظور رعایت پروتکل مربوطه در دستور کار قرار گرفته است تا ضمانت خدمات بهداشتی مورد احتیاج هموطنان در طول سفرهای هوشمند احتمالی محقق گردد.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1014

به "اعلام آماده باش برای سفرهای تعطیلات عید فطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آماده باش برای سفرهای تعطیلات عید فطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید