ابلاغ دستورالعمل اجرایی ثبت شناسنامه، اخذ و نصب شناسه کالا برای اقلام الکتریکی و الکترونیکی

به گزارش مجله پیکورو، قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: دستورالعمل اجرایی ثبت شناسنامه، اخذ و نصب شناسه کالا برای گروه کالایی اقلام الکتریکی و الکترونیکی ابلاغ شد.

ابلاغ دستورالعمل اجرایی ثبت شناسنامه، اخذ و نصب شناسه کالا برای اقلام الکتریکی و الکترونیکی

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت محمد صادق مفتح اظهارداشت: دستورالعمل اجرایی ثبت شناسنامه، اخذ و نصب شناسه کالا برای گروه کالایی اقلام الکترونیکی ابلاغ شد.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی اضافه نمود: ارائه ساختار شناسه کالا، ارایه راه چاره ثبت شناسنامه، اخذ و نصب شناسه کالا، تعریف فرآیند اجرایی و مشخص اولویت ها از اهداف ابلاغ این دستورالعمل اجرایی بوده است.

وی بیان داشت: کالای مشمول این ابلاغیه کلیه کالا های الکتریکی و الکترونیکی است. بر این اساس تمامی فراوری کنندگان و واردکنندگان اقلام کالا های مشمول، ملزوم به ثبت شناسنامه و اخذ شناسه کالا برای کلیه سطوح محصول تا انتهای زنجیره فروش و نصب شناسه کالا تا کوچک ترین سطح بسته بندی کالا های خود می باشند.

مفتح گفت: بعلاوه تمامی متقاضیان از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل باید جهت ثبت نام، احراز صلاحیت و انجام عملیات شناسه کالا به سامانه جامع تجارت مراجعه کند.

وی اضافه نمود: در این ابلاغیه بعلاوه گمرک نسبت به دریافت و ثبت گواهی ها و شماره شناسنامه کالا از سامانه جامع تجارت به استناد ماده 8 آیین نامه ملزوم شده است.

بعلاوه اتاق اصناف ایران، اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی و سازمان حمایت موظفند گزارش فرآیند اجرایی این دستورالعمل در سطح بازار و بعلاوه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (تتا) گزارش استفاده از سامانه شناسه کالا را به دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت ارسال کنند.

دستورالعمل صادره شامل کالا هایی است که بعد از الزام شناسه کالا فراوری یا وارد می شوند، لذا مشخص تکلیف کالا های موجود در کشور و ترخیص سفارشات قبل از الزام، به ترتیب مشمول ماده 7 آیین نامه و ماده 11 آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 دی 1400 بروزرسانی: 15 دی 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1891

به "ابلاغ دستورالعمل اجرایی ثبت شناسنامه، اخذ و نصب شناسه کالا برای اقلام الکتریکی و الکترونیکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغ دستورالعمل اجرایی ثبت شناسنامه، اخذ و نصب شناسه کالا برای اقلام الکتریکی و الکترونیکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید