آشنایی با معجزات پای مرغ در بدن!

به گزارش مجله پیکورو، پای مرغ حاوی بسیاری از پروتئین ها، ویتامین ها، مواد معدنی و حیاتی است که بدن انسان قادر به فراوری آن ها نیست.

آشنایی با معجزات پای مرغ در بدن!

به گزارش خبرنگاران از خبرنگاران، پای مرغ به عنوان یک غذای ایرانی شناخته شده است و هواداران خاص خود را دارد، این غذا سرشار از کلاژن است.

کلاژن یک ماده مفید برای حفظ سلامت جسمانی و جوانی، تقویت استخوان ها و کشش پوست است، اما بسیاری از افراد تمایل چندانی به مصرف پای مرغ نداشته و آن را به صورت کامل از برنامه غذایی خود حذف نموده اند.

پای مرغ سرشار از منیزیم، کلسیم و فسفر است، همین عامل باعث بازسازی پوست، از بین رفتن چین و چروک پوست، تقویت سیستم ایمنی، تسریع زخم ها، سلامت لثه ها، جلوگیری از شکستگی، مانع بروز پوکی استخوان، یاری به رشد قد بچه ها و تقویت عروق خونی خواهد شد.

هر 100 گرم پای مرغ دارای 215 عدد کالری بوده که چربی ها و کلسترول، بیشترین سهم کالری آن را تشکیل خواهند داد.

باید دانست که به طور متوسط هر یک عدد پای مرغ حدود 30 گرم وزن و 73 کالری داشته که 45 کالری آن را چربی ایجاد می نماید.

فواید مصرف پای مرغ :

1- بهترین درمان برای پوکی استخوان

2- بهترین درمان برای بیماری راشیتیسم

3- از پوسیدگی مفصل ها و غضروف های بدن جلوگیری می نماید

4- بهترین پیشگیری و درمان صدای مفاصل در حال فرسایش

5- جایگزینی مناسب برای قرص های غضروف ساز اروپایی و آمریکایی

6- مناسب برای درمان سرماخوردگی و ضعف شدید

7- یاریی برای رشد بهتر کودک و نوجوان

8- منبع گلوکزامین و سولفات کندورایتین

9- ترمیم نماینده شکستگی استخوان

10- بهبود دهنده کمردرد یا دیسک کمر

افرادی که مبتلا به چربی خون و کلسترول بالا هستند باید هنگام خوردن این عصاره مقداری آب لیموترش و یا آب غوره به غذای خود اضافه نمایند.

پای مرغ دارای کلسیم، ویتامین D و ژلاتین فراوانی است که برای درمان آرتروز، روماتیسم و شکستگی استخوان ها بسیار توصیه می گردد.

بدن توانایی فراوری ویتامین ها، مواد معدنی و حیاتی مورد احتیاج را ندارد، اما با استفاده از پای مرغ می توانید این مواد را تأمین کنید.

طبق توصیه پزشکان و متخصصان ، استفاده از عصاره پای مرغ در سوپ بسیار مفید است. از این فرآورده می توان در درمان و ترمیم نکروز استفاده کرد.

پای مرغ به علت وجود ترکیباتی از جمله ویتامین A که حاوی رتینول، آلفا، بتاکاروتن و لیکوپن بوده، برای تقویت بینایی مفید است.

به دلیل ویتامین ها و مواد معدنی موجود در مرغ استفاده از آن موجب پیشگیری از اختلالات پوستی و در نتیجه شفاف شدن پوست می گردد.

مصرف پای مرغ بدون کندن پوست آن بسیار در درمان افسردگی و اضطراب مؤثر است، همچنین باعث تقویت سیستم گوارشی شده و از ریزش مو و سفید شدن آن جلوگیری می نماید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1218

به "آشنایی با معجزات پای مرغ در بدن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با معجزات پای مرغ در بدن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید