آتش سوزی در جنگل ابر شاهرود مهار شد

به گزارش مجله پیکورو، دهیار روستای نمونه گردشگری ابر شاهرود گفت: آتش سوزی شامگاه چهارشنبه 10 آذر ماه در بخشی از جنگل ابر این شهرستان مهار شد.

آتش سوزی در جنگل ابر شاهرود مهار شد

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، محمدرضا اسلامی روز پنجشنبه 11 آذرماه 1400 با اعلام این خبر اضافه نمود: شب گذشته بخشی از جنگل ابر شاهرود در مرز بین استان سمنان و گلستان دچار آتش سوزی شد.

دهیار روستای نمونه گردشگری ابر شاهرود با اشاره به اینکه منطقه پمبولچال جنگل ابر در منطقه شیرین آباد در مرز بین استان سمنان و گلستان قرار گرفته است، اعلام کرد: نیروهای مردمی، امداد آتش نشانی، منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست از هر دو استان در محل این حادثه حاضر شدند.

اسلامی با بیان اینکه هنوز از اندازه خسارت وارده و دلیل اصلی این رخداد اطلاع دقیقی در دست نیست و کارشناسان مشغول آنالیز هستند، ابراز داشت: منابع محلی این آتش سوزی را ساعت 17 و30 دقیقه چهارشنبه به سازمان های مربوطه گزارش دادند.

اسلامی با بیان اینکه این آتش سوزی در لحظات نخستین بامداد امروز به طور کامل مهار شد، گفت: تعدادی از گروه های علاقه مند به حفظ محیط زیست پس از مهار آتش برای رصد و پایش دوباره احتمالی آتش سوزی در این منطقه گشت زنی کردند تا از هرگونه آسیب بیشتر جلوگیری گردد.

جنگل جهانی ابر شاهرود میراث طبیعی و مهم ایران زمین در شرق استان سمنان از زیباترین و معروف ترین جنگل های 45 میلیون ساله هیرکانی است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1906

به "آتش سوزی در جنگل ابر شاهرود مهار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش سوزی در جنگل ابر شاهرود مهار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید