610 میلیارد ریال به توسعه امور زیربنایی دانشگاه فنی و حرفه ای اختصاص یافت

به گزارش مجله پیکورو، رییس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: 610 میلیارد ریال اعتبار در قالب اسناد خزانه برای به روز رسانی، کارگاه ها و آزمایشگاه ها و توسعه امور زیربنایی و تعمیرات ضروری به دانشگاه فنی و حرفه ای اختصاص یافت.

610 میلیارد ریال به توسعه امور زیربنایی دانشگاه فنی و حرفه ای اختصاص یافت

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه ای در حاشیه جلسه هیأت رییسه گفت: در بودجه مصوب 1400 سازمان برنامه و بودجه کشور مصوب مجلس شورای اسلامی، اعتبار تعمیر و تجهیز دانشگاه فنی و حرفه ای به مبلغ 2800 میلیارد ریال مشخص شده که از این مبلغ 1680 میلیارد ریال جهت انجام امور زیر بنایی و مبلغ 1120 میلیارد ریال جهت توسعه کارگاه ها و آزمایشگاه به استناد شاخص های سند تجهیزات کارگاه ها و آزمایشگاه ها و براساس تخصیص توزیع خواهد شد.

وی اضافه کرد: با کمک خدا در ماه جاری جهت به روز رسانی تجهیزات 350 میلیارد ریال به صورت نقدی و 370 میلیارد ریال به صورت اسناد خزانه طی دو یا سه ساله و مابقی با تأکید بر انجام امور زیر بنایی به آموزشکده های فنی و حرفه ای کشور ابلاغ می گردد.

صالحی عمران با ذکر این نکته که آموزش های حضوری و مجازی در دوران پسا کرونا هم ادامه می یابد. از تدوین سند آموزش تلفیقی در این دانشگاه اطلاع داد.

وی در انتها اعلام کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه سهم آموزش عالی مهارتی کشور باید به 30درصد افزایش یابد. در حال حاضر بیش از سه هزار آزمایشگاه و کارگاه با مساحت 374 هزار متر مربع، 13 آزمایشگاه مرکزی با مساحت بیش از 5 هزار متر مربع، سرفصل های درسی عملی 180 هزار دانشجو را به عهده دارند. با شیوع بیماری کرونا در فرایند آموزش عملی اختلالات فراوانی ایجاد شد که سعی شده است با ایجاد 31 آزمایشگاه مجازی تا حدودی فاصله بین آموزش و کارگاه کاهش یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1762

به "610 میلیارد ریال به توسعه امور زیربنایی دانشگاه فنی و حرفه ای اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "610 میلیارد ریال به توسعه امور زیربنایی دانشگاه فنی و حرفه ای اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید