کلوزت روم چیست؟

به گزارش مجله پیکورو، اگر قصد تغییر دکوراسیون اتاق خواب خود را دارید احتمالا کلمات کلوزت روم، اتاق لباس یا واک این کلوزت را زیاد شنیده اید، چرا که امروزه خیلی بر سر زبان ها است. کلوزت روم در واقع فضای بسته ای است که برای قرارگیری لباس، کیف، کفش و اکسسوری مورد استفاده قرار می گیرد و از جمله طراحی های مدرن در ساختمان به شمار میرود. طراحی اتاق لباس در خانه، فضای اتاق را بسیار شیک و به روز جلوه می دهد و از طرفی در جلوگیری از به هم ریختگی و شلوغی اتاق خواب تاثیر بالایی می گذارد. همان طور که گفتیم، واک این کلوزت جزو طراحی های مدرن و به روز است، از این رو خیلی هنوز در طراحی دکوراسیون خانه های ایرانی مطرح نشده است و امکان دارد سوالاتی در این مورد پیش بیاید. اگر می خواهید بدانید کلوزت روم چیست و به کارگیری این فضا چه مزیت های مثبتی دارد، تا انتهای مطلب همراه خبرنگاران باشید.

کلوزت روم چیست؟

واکینگ کلوزت به چه معناست؟

طراحی کلوزت روم در اتاق خواب بدون شک یکی از مواردی است که برای هر فرد دوستدار لباس و پوشاک ضروری است، به خصوص اگر متراژ اتاق زیاد باشد. اتاق لباس یک فضای کاربردی چند منظوره به شمار میرود و در حقیقت اتاقی است که درون یک اتاق دیگر قرار گرفته است. البته متراژ کلوزت روم متغیر است و می تواند به بزرگی یک اتاق باشد یا تنها فقط چند متر از فضای اصلی اتاق خواب را اشغال کند. واکینگ کلوزت مطابق با متراژ فضا و سلیقه افراد طراحی می گردد و می توان با نورپردازی، استفاده از مبلمان، آینه و غیره زیبایی این فضا را چندین برابر افزایش داد.

در اتاق لباس می توان در هر کمد کشوهای مخفی زیادی طراحی کرد تا بخشی برای نگهداری وسایل متفرقه نیز ایجاد گردد. طراحی کمد با درهای کشویی، چندمنظوره سازی کمدها و جاسازی های خلاقانه و حتی مخفی برای نگهداری اقلام باارزش از جمله ایده هایی است که در واکینگ کلوزت های مدرن به چشم می خورد. بعضی از افراد در طراحی فضای کلوزت روم سبک های ماکسیمال را پسند می نمایند، در حالی که دیگر افراد بیشتر در پی طرح های مینیمال هستند. طراحی دکوراسیون این فضا کاملا به سلیقه شخصی شما ارتباط دارد، استفاده از لوسترهای بزرگ طلایی برای افزودن حس کاخ های سلطنتی یا به کارگیری پاف و جایگاه راحتی برای افزودن حس راحتی همه و همه به خودتان بستگی دارد. در نهایت بهتر است بدانید واکینگ کلوزت سبک خاصی از طراحی فضای داخلی است، اما امکان دارد در هر خانه ای قابل اجرا نباشد. اگر فضایی برای کلوزت روم در اتاق خود دارید، پس فرد خوش شانسی هستید و تا جایی که می توانید در این فضا خلاقانه عمل کنید.

مزیت های به کارگیری اتاق لباس در طراحی خانه

با استفاده از واکینگ کلوزت فضای مخصوصی برای نگهداری لباس، کفش، جواهرات، کیف و موارد متفرقه دیگر ایجاد می گردد. همان طور که در بالاتر نیز به این موضوع اشاره کردیم، این فضا می تواند برای افراد مختلف متناسب با سلیقه طراحی گردد و صاحبان خانه می توانند خلاقیت های زیادی برای طراحی به خرج دهند. واک این کلوزت یک مکان شخصی ایده آل است که می توانید در آن لباس بپوشید، آرایش کنید و حاضر شوید. امکان نصب آینه، سشوار و حتی دراور برای قرارگیری لوازم آرایشی و مراقبت پوستی نیز در این اتاق وجود دارد تا بتوانید از یک فضا چندین بهره را ببرید. حتی می توانید لوازم باارزش خود مثل پول و جواهرات را در این بخش از اتاق خواب نگهداری کنید و با قفل درب آن از امن بودن فضا، اطمینان خاطر داشته باشید. از طرفی از آن جایی که این بخش معمولا با درب های کشویی یا شیشه ای از دیگر فضای اتاق جدا می گردد، همه چیز به طور مرتب و به دور از به هم ریختگی در یک بخش قرار می گیرد.

استاندارهای لازم در طراحی واکینگ کلوزت

همان طور که گفتیم در طراحی اتاق لباس بیشتر سلیقه شخصی افراد مطرح می گردد، ولی در هر صورت هر فضایی استاندارهای خاص خود را دارد که در ادامه به آنالیز این استانداردها می پردازیم.

جنس کمدها در کلوزت روم

انتخاب متریال مورد استفاده برای ساخت کمدها کاملا متناسب با میزان بودجه ای است که برای این کار در نظر گرفته اید. از این رو می توانید برای ساخت کمدها و قفسه های اتاق لباس از روکش های فایبرگلاس، ملامینه، هایگلاس و غیره بهره ببرید. بهتر است از متریال یکسان با اتاق خواب برای کلوزت روم بهره ببرید. البته درست است که فضایی جدا به شمار میرود، اما با جنس یکسان در این دو بخش مربوط به یکدیگر فضای شیک تری خواهید داشت. برای انتخاب دستگیره کمدها نیز سلیقه به خرج دهید و از کنار آن راحت نگذرید، چون دستگیره جزو وسایل تزئینی محسوب می شوند و در زیبایی فضا تاثیر می گذارند. دستگیره باید با رنگ کمد و نوع سبک طراحی هماهنگی داشته باشد تا در افزایش جلوه محیط تاثیر مثبت بگذارد.

متراژ کلوزت روم

متراژ اتاق خواب، ابعاد کلوزت روم را معین می نماید. امروزه در طراحی های مدرن با پیاده سازی ایده های خلاقانه در متراژهای بسیار کم نیز فضایی را برای اتاق لباس در نظر می گیرند. اما به طور کلی متراژی برای کلوزت روم مناسب است که کمدها به راحتی باز شوند و یک نفر به راحتی بتواند در آن بایستد، لباس های خود را انتخاب کند و حاضر گردد.

انتخاب پالت رنگی مناسب کلوزت روم

انتخاب رنگ مناسب واکینگ کلوزت کاملا سلیقه ای است، اما برای فضاهای کوچک بهتر است از رنگ های روشن برای کمدها و قفسه ها بهره ببرید تا فضا خیلی دلگیر نباشد. استفاده از رنگ چوب در این فضا، در گرما بخشیدن به محیط تاثیر می گذارد و رنگ طلایی حس لوکس بودن را بیشتر به فضا القا می نماید.

طراحی آینه در کلوزت روم

وجود آینه برای اتاق لباس ضروری است، چرا که با وجود آن می توانید لباس های خود را چک کنید و برای استایل نهایی خود تصمیم بگیرید. برای قرارگیری آینه می توانید هوشمندانه عمل کنید و در بخش هایی که دیوار خالی است آینه بگذارید یا روی درب کمدها آینه قدی نصب کنید. نصب آینه حتی برای واکینگ کلوزت های کوچک ضروری است، چون در بزرگ تر نشان دادن فضا تاثیر مثبت می گذارد.

انتخاب مبل و جایگاه برای کلوزت روم

اگر در اتاق لباس به میزان کافی فضا در اختیار دارید، حتما از قرار دادن مبل، جایگاه یا پاف غافل نشوید، چون در کنار استفاده برای نشستن در زیباسازی محیط تاثیر زیادی می گذارد. تنها دقت داشته باشید برای انتخاب مبلمان مناسب، حتما سبک دکوراسیون فضا را در نظر بگیرید و متناسب با آن برای خرید اقدام کنید.

سخن نهایی

بنابراین اگر می خواهید دکوراسیون نوی برای اتاق خود انتخاب کنید و از طرفی متراژ لازم را در اختیار دارید، حتما در گوشه فکر خود به کلوزت روم فکر کنید. کلوزت روم فضایی بسیار کاربردی است و دسته بندی لباس ها و پوشاک در این فضا متناسب با رنگ و طرح، حس لوکس بودن را به محیط القا می نماید. با به کارگیری این فضای اختصاصی در اتاق دیگر لازم نیست کیف و کفش را در کشوهایی دور از دید قرار دهید، لباس های خود را گم نمی کنید و ایده های بیشتری برای استایل نو خود خواهید داشت. تنها دقت داشته باشید که برای طراحی واکینگ کلوزت یعنی انتخاب پالت رنگ، طرح و جنس متریال مورد استفاده و فضاهای ذخیره سازی وقت بگذارید و از ایده های موجود در اینترنت الهام بگیرید.

مطالب بیشتر

همه چیز در خصوص دکوراسیون ورودی خانه

انواع سبک های دکوراسیون داخلی

لاندری روم در آپارتمان

مستر روم چیست؟

منبع: هومتیک
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 2089

به "کلوزت روم چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلوزت روم چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید