کاروانسرای وکیل کرمان از نظر خیلی ها الگوی مناسبی از بازسازی آثار تاریخی است (بازسازی ساختمان)

به گزارش مجله پیکورو، ایرنا/ براساس آخرین گزارشات بدست رسیده، کاروانسرای وکیل کرمان از نظر خیلی ها الگوی مناسبی از بازسازی آثار تاریخی است.

کاروانسرای وکیل کرمان از نظر خیلی ها الگوی مناسبی از بازسازی آثار تاریخی است (بازسازی ساختمان)

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

قرارداد بازسازی و احیای کاروانسرای وکیل کرمان در محل بازار کرمان سال 1396 منعقد شد و اکنون به یکی از برترین هتلهای کشور با 57 اتاق و سوئیت تبدیل شده است.

حیاط این هتل تاریخی مکان مناسبی برای برگزاری کنسرت، همایش، جشنواره و غیره با گنجایش هزار نفر خواهد بود و ضمن اینکه زمینه اشتغال 60 نفر به صورت مستقیم و 157 نفر را بطور غیرمستقیم فراهم می نماید.

نوع بازسازی و بهره برداری از این کاروانسرای تاریخی درحالی با استفاده از تسهیلات دولتی، درهمکاری با میراث فرهنگی و به همت بخش خصوصی رقم خورده که استاندار کرمان پس از بازدید از آن تاکید نمود مشابه این مکان زیبا به عنوان هتل در کمتر جایی از کشور یا حتی خارج از کشور را میتوان پیدا کرد. محمد مهدی فداکار به همین دلیل در کمتر جلسه ای است که مدیران و نیز مهمانان خارج از استان حضور داشته باشند و توصیه نکند که از این هتل کاروانسرا که از آن به عنوان نگین گردشگری دیار کریمان یاد می گردد، بازدید نکنند.

باوجود آنکه چندین بار زمانی برای افتتاح این هتل اعلام شد اما هربار به تعویق افتاده و گویا تاکید بر این است که زمان افتتاح با حضور مدیران عالی کشوری و نیز در شرایطی باشد که همه بخش های بازسازی و کاربری های آن بطور کامل اجرا شده باشد.

استفاده از تسهیلات تبصره 18 اگرچه گفته می گردد که در خصوص این مکان به همت و همکاری مدیران متولی و نیز بانکهای عامل نتیجه داد اما گویا ضرورت دارد برای سایر پروژه های مشابه رویکرد دیگری را بکار گرفت، زیرا رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز که طی روزهای اخیر به بازدید از این هتل رفته بود، بر این نکته تاکید و بیان نمود که در اخذ مجوزهای لازم برای احیای بافت فرسوده بویژه چنین مکانهایی کوشش می نماید که امور را تسهیل کند.

آنطور که روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی کرمان اعلام نمود، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بازدید از این کاروانسرا از آن به عنوان نگین گردشگری کرمان یاد نموده و گفت: شاهد نهایی شدن یکی از پروژه های بسیار مهم در حوزه گردشگری شهر کرمان هستیم که احیای آن در نوع خود بی نظیر است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به همکاری میراث فرهنگی و بخش خصوصی (گروه اقتصادی گردشگری) گفت: این هتل با توجه به خدماتی که به مردم می دهد و موقعیت مکانی (این مجموعه در بافت تاریخی کرمان واقع شده است) که دارد می تواند به برترین شکل گردشگران داخلی و خارجی را جذب کند.

وی با بیان اینکه دولت براساس قوانین و ضوابط بناهایی که احتیاج به بازسازی و احیا داشته باشد را به بخش خصوص واگذار می نماید، بیان نمود: تسهیلات تبصره 18 برای اینگونه موارد مناسب نیست و معتقدیم این تبصره در مشاغل خرد مورد استفاده قرار گیرد.

پورابراهیمی در ادامه از آمادگی برای حمایت از پروژه هایی شبیه مجموعه کاروانسرای وکیل در استان کرمان اطلاع داد و گفت: در زمینه گرفتن مجوز و کوتاه شدن فرآیند واگذاری به سرمایه گذاران بخش گردشگری یاری خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنر در ساخت هتل نو نیست بلکه در بازسازی و حفظ آثار تاریخی و بعلاوه بروز کردن آنهاست، اعلام نمود: امیدواریم شاهد ساخت اینگونه هتل ها و مراکز اقامتی در خور شان استان کرمان باشیم.

منبع: همگردی
انتشار: 7 مهر 1401 بروزرسانی: 7 مهر 1401 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 2125

به "کاروانسرای وکیل کرمان از نظر خیلی ها الگوی مناسبی از بازسازی آثار تاریخی است (بازسازی ساختمان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاروانسرای وکیل کرمان از نظر خیلی ها الگوی مناسبی از بازسازی آثار تاریخی است (بازسازی ساختمان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید