چگونه به درسی که دوست نداریم، علاقه مند شویم؟

به گزارش مجله پیکورو، علاقه مند شدن دانش آموزان به موضوعی می تواند یک چالش واقعی باشد. متغیرهای بسیاری وجود دارد که می تواند بر تعامل آنها تأثیر بگذارد.عدم علاقه می تواند به دلیل تمرکز سخت ، مسائل خانوادگی ، مسائل عاطفی ، اختلالات یادگیری و بسیاری از عوامل دیگر ایجاد شود. گاهی اوقات این فقط یک حوصله ساده است - همه چیز همیشه سرگرم کننده نیست. حتی هورمون های حباب دار که از بدن نوجوانان عبور می کنند باعث می شوند تمرکز روی هر چیزی غیر از هم مدرسه ای در نزدیکترین صندلی سخت باشد.

چگونه به درسی که دوست نداریم، علاقه مند شویم؟

به گزارش خبرنگاران ، با گفتن این نکته ، به عنوان یک معلم ، شما هنوز باید تمام تلاش خود را انجام دهید و سعی کنید آنها را حداقل اصول هر موضوعی را یاد بگیرند. در اینجا شما باید خلاق شوید و یکی یا چند روش زیر را برای جلب توجه و علاقه آنها امتحان کنید.

1 - کاری کنید که آن را بخشی از زندگی روزمره خود ببینند

تا جایی که می توانید سعی کنید راهی برای ارتباط موضوع با زندگی روزمره آنها پیدا کنید. سرمایه گذاری آنها در آنچه شما توضیح می دهید بسیار بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال ، اگر موضوع ادبیات است ، سعی کنید آنچه را که می توانند از رفتار شخصیت ها بیاموزند و می توانند در زندگی خود به کار بگیرند ، نشان دهید.

2 - آن را سرگرم کننده کنید

بله ، گاهی اوقات ، برخی از موضوعات سرگرم کننده نیستند. شما به خوبی از آن آگاه هستید ، اما هنوز هم باید این موضوع خسته کننده را به آنها آموزش دهید. چطور می توانید فرایند یادگیری را کمی سرگرم کننده تر کنید؟ می توانید سعی کنید نوعی رقابت یا بازی ایجاد کنید که به آنها در یادگیری کمک کند یا حتی ممکن است از آهنگ ها یا فیلم ها بهره ببرید. حتی گاهی اوقات ، یک کارتون خنده دار نیز می تواند همان چیزی باشد که شما برای خنداندن آنها و همچنین فراموش نکردن موضوع ، به آن نیاز دارید.

3 - ارتباط با آینده شغلی آنها را نشان دهد

دانش آموزان فکر می کنند که در سرانجام روز ، آنها در مدرسه هستند تا بتوانند برای بدست آوردن مشاغل خوب در آینده آماده شوند. متأسفانه امروزه بیشتر مردم (شامل والدین) نیز مدرسه را می بینند. بنابراین از آن بهره ببرید ، و سعی کنید موضوع خود را به چگونگی کاربرد آن در یک محیط کار ربط دهید. درمورد اینکه پزشکان ، مهندسان ، توسعه دهندگان فناوری اطلاعات ، نویسندگان یا رقاصان چگونه می توانند از این اطلاعات برای موفقیت استفاده کنند .

4- به آنها اجازه دهید در کل فرایند شرکت کنند

اگر می خواهید دانش آموزانتان راجع به موضوعی درگیر باشند ، اجازه دهید در آن شرکت کنند. و نه تنها پس از توزیع وظایف بلکه از همان ابتدا. از آنها درمورد موضوعی که ارائه می شود ، منابع مورد استفاده و نحوه ارزیابی آنها بخواهید.

5- از منابع متعدد بهره ببرید

برای جلوگیری از خوابیدن دانش آموزان روی میزشان در طول سخنرانی ، سعی کنید از چندین منبع بهره ببرید. صدای انسان می تواند برای برخی افراد بسیار هیپنوتیزم کننده باشد و دیگران همانطور که می دانید به راحتی توسط آن منحرف می شوند. فیلم ، موسیقی ، نمایش اسلاید ، اسباب بازی و بازی به همراه داشته باشید ، قصه بگویید ، یک مهمان ویژه برای سخنرانی بیاورید.

6 - شخصی سازی کنید

سعی کنید موضوع را با زندگی و شرایط خودتان مرتبط کنید. لزوماً نباید یک داستان خصوصی در مورد خودتان بگویید ، اما به آنها چیزی درباره احساس خود در هنگام تماس با آن موضوع برای اولین بار یا نحوه استفاده از آن در زندگی خود بگویید.

7 - امتحانات را برای بعد بگذارید

مکالمه را در مورد موضوع جدید شروع نکنید که به آنها درباره آزمایش روی مطالب می گوید. مگر اینکه ارزیابی جذاب تر و سرگرم کننده تر باشد . این باید قسمت نهایی فرایند باشد و منبع اضطراب نیست.

8 - تغییر محیط

نشستن یک روز کامل در کلاس به سختی می تواند روز ایده آل کسی باشد ، خصوصاً اگر جوان و پر انرژی باشید.

پس چرا کلاس را به محیط دیگری منتقل نمی کنیم و نمی بینیم که چگونه بر فرایند یادگیری آنها تأثیر می گذارد؟ سعی کنید آنها را به موزه ها ، سواحل ، یک پیاده روی در طبیعت یا حتی به حیاط پشت مدرسه ببرید. حتی برخورد هوای تازه به صورت آنها ممکن است به هوشکمک و علاقه بیشتر آنها کمک کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1359

به "چگونه به درسی که دوست نداریم، علاقه مند شویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه به درسی که دوست نداریم، علاقه مند شویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید