وینگ سوئیت ، تجربه ای دلهره آور از پرواز در آسمان !

به گزارش مجله پیکورو، پرواز کردن شاید آرزوی همه باشه اما کار هر کسی نیست، هر کس دل و جرات پرواز با تجهیزات و با لباس پرنده رو نداره و نمیتونه ریسک رو بپذیره و با لباس باله دار به دل آسمون بره و خطرناک ترین ورزش هوایی رو هم تجربه کنه. وینگ سوئیت یه هیجان خطرناکه که در اون فرد لباس خفاشی به تن میکنه و بین آسمون، کوه و دره به پرواز در میاد. شاید اگر در ادامه تصاویر این ورزش رو ببینین دلهره سراغتون بیاد و احساس ترس کنین. در ادامه با ما همراه باشید تا برای شما توضیح بدیم که وینگ سوئیت چیست و وینگ سوئیت در ایران به چه صورتی انجام میشه؟

وینگ سوئیت ، تجربه ای دلهره آور از پرواز در آسمان !

آرزوی پرواز به دلتان نمیماند!

وینگ سوئیت در لغت به معنای لباس بال دار یا لباس پرواز هست و آن دسته از افرادی که این ورزش رو انجام میدن جرات ستودنی دارن که بدون هیچ گونه وسیله امنی که ضامن اونها بشه و فقط با یک لباس خاص ، خودشون رو در آسمون رها میکنن. هیجان این کار باعث میشه تا این موارد خطرناک کمتر به نظر برسه و به قول معروف هم آرزوی پرواز به دلتون نمیمونه!

وینگ سوئیت در ایران

در جواب اینکه وینگ سوئیت چیست باید گفت که این ورزش هیجان انگیز و خطرناک که کمی قبل تر هنوز تو کشور ما شناخته نشده بود و افراد کمی هم روش کار اون رو میدونستن. اما فردی به نام رضا خطرات وینگ سوئیت رو پذیرفت و تصمیم گرفت تا کوله بار خودش رو ببنده و این ورزش رو بصورت حرفه ای یاد بگیره و راهی کشوری دیگه ای هم بشه. اون گفته بود : بعد از کمی تحقیق متوجه شدم باید لباس خفاشی مانند بپوشم و بین زمین و آسمون سقوط آزاد داشته باشم و این نکته رو میدونستم که این پرواز ممکنه با پرش های معمولی و سقوط تفاوت داره. مدال آوری و رکورد زنی باعث شد تا رضا برای یاد گیری اون اعتماد به نفس زیادی داشته باشه و انگیزه ای بشه تا فعالیتش رو هم حرفه ای تر دنبال کنه. پایان به همراه دوستان خود این ورزش رو به طور کامل یاد گرفتن و پایان پیروز شدن در شمال کشورمان و در شهر نوشهر از ازتفاع 14 هزار پایی روی دریای خزر مانند یک پرنده بپرن. برای ثبت این رکورد، با هواپیما به ارتفاع 14 هزار پایی رفتیم و بعد حدود یک دقیقه و نیم روی دریا وینگ سوئیت داشتیم و بعد به سمت نوشهر آمدیم. حدود دو دقیقه و پنجاه ثانیه هم روی آسمان این شهر بودیم و در فرودگاه نوشهر هم بر زمین نشستیم

تجربه ای تلخ از هیجان پرواز ...

خاطره تلخی که از این پرش در فکر رضا گل مرادی در فکرش موندگار شد مربوط میشه به مرگ یکی از دوستانش به نام مجید که رفاقت اونها در همین رشته ورزشی سال ها پیش آغاز شده بود.اون دو دوست بارها تجربه پرش از ارتفاع رو داشتن و از آمان امارات هم بارها پریده بودن، اما مرگ او در لباس وینگ سوئیت به علت رعایت نکردن مسائل ایمنی باعث این اتفاق تلخ شد.

منبع: همگردی
انتشار: 23 دی 1401 بروزرسانی: 23 دی 1401 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 2173

به "وینگ سوئیت ، تجربه ای دلهره آور از پرواز در آسمان !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وینگ سوئیت ، تجربه ای دلهره آور از پرواز در آسمان !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید