وقتی هوش مصنوعی در خصوص تغذیه شما تصمیم می گیرد ، بازوی روباتیکی که خوراکی ها را تقسیم می نماید

به گزارش مجله پیکورو، گروهی از پژوهشگران استرالیایی نوعی بازوی روباتیک طراحی نموده اند که می تواند سر میز غذا به شما یاری کند خوراکی بخورید.

وقتی هوش مصنوعی در خصوص تغذیه شما تصمیم می گیرد ، بازوی روباتیکی که خوراکی ها را تقسیم می نماید

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این بازوی تغذیه کننده روباتیک می تواند بر اساس تشخیص مبتنی بر هوش مصنوعی خود شما را تغذیه کند.

با یاری این روبات که Arm-A-Dine نام دارد، غذا از روی میز برداشته شده و بر اساس تشخیص روبات به افرادی که دور یک میز نشسته اند تعارف می گردد. پژوهشگران طراح این روبات می گویند Arm-A-Dine طراحی شده تا روند اجتماعی تر شدن افراد را تسهیل کند.اما چگونه؟

این پژوهشگران می گویند در شرایطی که روز به روز اپیدمی تنهایی تشدید می گردد، بهتر است راهی پیدا کنیم تا وعده های غذایی خود را در محیطی شادتر در کنار یکدیگر صرف کنیم چرا که غذا خوردن یک رویداد اجتماعیست.بنابراین، Arm-A-Dine نه تنها غذا را از روی میز بر می دارد، بلکه تصمیم می گیرد که چه کسی آن را تغذیه کند.

این روبات مجهز به نوعی برنامه تشخیص چهره است که می تواند روی گوش های هوشمند کاربران نصب شده و حالات چهره آنها را ارزیابی کند. بنابراین هر زمان احساس کند میل به غذا دارید، خوراکی را به سمت شما می آورد.

البته با توجه به این که این پروژه بسیار هزینه بر است، نمی توان Arm-A-Dine را در حال حاضر یک پروژه تجاری دانست. اما بعضی از کارشناسان حوزه فناوری می گویند این پروژه می تواند برای بچه ها بدغذا یا افراد کهنسال نیز کاربردی باشد.

منبع: انتخاب
انتشار: 10 دی 1401 بروزرسانی: 10 دی 1401 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 2165

به "وقتی هوش مصنوعی در خصوص تغذیه شما تصمیم می گیرد ، بازوی روباتیکی که خوراکی ها را تقسیم می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی هوش مصنوعی در خصوص تغذیه شما تصمیم می گیرد ، بازوی روباتیکی که خوراکی ها را تقسیم می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید