مصر مجازات جمعی زندانیان سیاسی را تکذیب کرد

به گزارش مجله پیکورو، مقامات مصر گزارش دیده بان حقوق بشر درباره وجود مجازات جمعی در زندان العقرب را صرفا یک ادعا دانستند!

مصر مجازات جمعی زندانیان سیاسی را تکذیب کرد

به نقل از روسیا الیوم، خبرگزاری رسمی مصر روز شنبه به نقل از یک منبع امنیتی گفت، گروه اخوان المسلمین و بعضی سازمان های همپیمان با آن، ادعاهایی درباره وجود مجازات جمعی در داخل یکی از زندان ها منتشر نموده اند. این ادعاها هیچ یک صحت ندارند و یک مشت دروغ برای تحریک افکار عمومی هستند.

در زندان العقرب که شدیدا حفاظت می گردد رهبران و اعضای اخوان المسلمین و دیگر مخالفان دولت بازداشت هستند. مقامات مصر بارها نقض حقوق زندانیان این زندان را رد نموده اند.

گروه اخوان المسلمین هم هنوز به این اظهارات واکنش نشان نداده اما بارها بر وجود نقض ها در این زندان تاکید نموده است.

دیده بان حقوق بشر روز پنجشنبه در گزارشی گفت، قاهره زندانیان العقرب را مجازات جمعی می نماید. زندانیان علاوه بر اینکه قبلا از دیدار و ورزش محروم شده بودند، اکنون از تهویه، برق و آب گرم هم تقریبا محروم هستند. زندانیان العقرب که بین 700 تا 800 تن هستند در معرض نقض های سنگینی قرار دارند که در حد مجازات جمعی است.

قاهره معمولا در قبال نقدها حقوق بشری بین المللی مدعی است که حقوق بشر و حقوق بهداشتی زندانیان را رعایت می نماید و به قانون و کنوانسیون بین المللی در این باره متعهد است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1369

به "مصر مجازات جمعی زندانیان سیاسی را تکذیب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصر مجازات جمعی زندانیان سیاسی را تکذیب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید