مسئولان چهارمحال و بختیاری از واحدهای صادراتی استان بازدید کردند

به گزارش مجله پیکورو، به مناسبت روز ملی صادرات، ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری به همراه معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت و مدیر بازرگانی خارجی این سازمان، مدیرکل گمرک استان، اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی شهرکرد و رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان از 5 واحد تولیدی در شهرک صنعتی شهرکرد بازدید کردند و در جریان مسائل صادراتی این واحدها قرار گرفتند.

مسئولان چهارمحال و بختیاری از واحدهای صادراتی استان بازدید کردند

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ جمال سیدی بیشتر بدانید.

این بازدید با مراسم صبحگاهی در یک شرکت تولید خوراک آبزیان شروع شد. رضایی، مدیرعامل شرکت گفت: این شرکت به عنوان یکی از عظیم ترین تولیدکنندگان خوراک دام، طیور و آبزیان در کشور، دستیابی به بالاترین بهره وری و کمترین ضریب تبدیل خوراک با به کارگیری پیشرفته ترین فناوری در طراحی و تولید، دستیابی به رضایت پایدار تولیدکنندگان و پرورش دهندگان به عنوان صاحبان واقعی شرکت، افزایش سلامت عمومی جامعه و دستیابی به توسعه پایدار شرکت را رسالت خود دانسته است.

او اضافه نمود: افزایش و تداوم کیفیت و سلامت غذایی خوراک تولیدی با به کارگیری استانداردهای ملی و بین المللی، افزایش روزافزون رضایت مادی و معنوی مشتریان، پرورش دهندگان و دیگر ذینفعان شرکت از راهبردهای تعریف شده این شرکت است.

دومین بازدید از یک شرکت تولیدکننده انواع کیسه های فریزر, زباله, کیسه های زیپ دار, سفره یک بارمصرف, دستکش یک بارمصرف, نایلکس و ... بود. این شرکت در 5 سال متوالی به عنوان صادرکننده نمونه استانی شده است.

اعضای بازدیدکننده همچنین از عظیم ترین کارخانه تولید خوراک آبزیان در خاورمیانه با ظرفیت تولید سالانه صد هزار تن انواع خوراک باکیفیت آبزیان بازدید کردند.

مالکی، مدیر منابع انسانی و روابط عمومی این شرکت با اشاره به کوشش های مستمر در راستای افزایش رضایتمندی مشتری، حفظ ثبات کیفیت محصولات تولیدی شرکت و انطباق آنها با استانداردهای بین المللی گفت: این شرکت رتبه نخست صادرات خوراک آبزیان کشور را به خود اختصاص داده و به عنوان صادرکننده نمونه و واحد نمونه استاندارد معرفی شده است.

او اضافه نمود: این شرکت در جهت ارائه محصولات باکیفیت آبزیان اقدامات بسیار خوبی در زمینه کامل کردن زنجیره تولید آبزیان از تأمین مواد اولیه، تولید خوراک، پرورش آبزیان، تولید و بسته بندی آبزیان تا پخش و عرضه این محصولات داشته است.

یک شرکت ریخته گری نیز چهارمین محل مورد بازدید از سوی مسئولان چهارمحال و بختیاری بود. این شرکت در زمینه ریخته گری فلزت از جمله فولاد و چدن و فلزات رنگی (آلیاژهای مس و آلیاژهای آلومینیوم) فعالیت می نماید و تنها تولیدکننده قطعات ریخته گری مس اعم از Sn10، Sn12، برنز آلومینیوم با ضمانت ریخته گری 5 ساله پس از ماشین کاری است.

شهرام زارع، مدیرعامل این شرکت در جریان بازدید گفت: بسیاری از موانع و مسائل صادرات، کشوری و ملی است که از آن جمله می توان به بخشنامه های ناگهانی و خلق الساعه، تصمیمات نادرست ارزی و عدم درک صحیح از صادرات اشاره نمود.

او اضافه نمود: ایجاد موانع در راستا صادرات کالا، اقتصاد کشور را متضرر نموده و بازارهایی را که تا امروز با دشواری فتح شده به دست رقیبان می دهد.

زارع ادامه داد: بخشنامه های ناگهانی، بر عملکرد و فعالیت صادرکنندگان تأثیر سوء دارد و تداوم روینمودهای ضدصادراتی چرخه توسعه کشور را با مشکل روبرو می نماید. تصمیماتی در حوزه ارزی اتخاذ شده که نتایج آن قابل پیش بینی بود و اکنون دولت از بازگشت محدود ارز حاصل از صادرات ناخرسند است.

ایستگاه آخر بازدیدها نیز یک واحد تولیدی باسابقه در حوزه تولید انواع لوازم خانگی اعم از کولرهای آبی، آبگرمکن های گازسوز و برقی، بخاری برقی، یخچال و فریزر، فریزر صندوقی، ماشین لباس شویی دوقلو و اجاق گاز رومیزی بود.

این شرکت با بیش از هزار نفر نیروی کار مستقیم، یکی از عظیم ترین واحدهای تولیدی خصوصی استان چهارمحال و بختیاری است و در سال های گذشته همیشه بیشترین میزان صادرات را در بین شرکت های ایرانی داشته است.

ایزدی بروجنی، مدیرعامل این شرکت، صادرات را نه امری مقطعی و کوتاه مدت، بلکه برنامه ای گسترده و بلندمدت می داند و تأکید می نماید که این شرکت همیشه می کوشد اعتبار خود را در بازارهای هدف، با توجه مستمر به بازار و مشتری، افزایش دهد.

به عقیده او، دریافت تندیس طلایی حمایت از حقوق مصرف کننده و پنج سال کسب عنوان صادرکننده نمونه کشوری حاصل این رویکرد است که در صنعت لوازم خانگی ایران بی نظیر است.

در خاتمه این بازدیدها مسئولین شرکت کننده در این رویداد به آنالیز مسائل و مسائل مطرح شده پرداختند و راه کارهایی را برای برون رفت از شرایط موجود در بحران های پیش رو ارائه نمودند و بر پیگیری و کوشش جهت برطرف مسائل واحدهای صنعتی و صادراتی استان تأکید کردند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1264

به "مسئولان چهارمحال و بختیاری از واحدهای صادراتی استان بازدید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئولان چهارمحال و بختیاری از واحدهای صادراتی استان بازدید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید