بازسازی 1000 بنا در یزد طی سال 99 ، پویایی 20 کارگاه بازسازیی در امسال

به گزارش مجله پیکورو، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد از اجرای حدود 1000 طرح مرمتی در سال گذشته اطلاع داد و گفت: حدود 20 کارگاه مرمتی در امسال فعال شده و مشغول به کار هستند.

بازسازی 1000 بنا در یزد طی سال 99 ، پویایی 20 کارگاه بازسازیی در امسال

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

ایسنا: اسیدمصطفی فاطمی با اشاره به این که سال گذشته 947 طرح بازسازیی در استان صورت گرفته است، اظهار کرد: از این تعداد 196 طرح توسط اداره کل میراث فرهنگی یزد صورت گرفته و مابقی طرح ها توسط بخش خصوصی و سایر دستگاه ها صورت گرفته است.

وی با بیان این که هزینه بسیار هنگفتی صرف این بازسازی ها در استان شده است، توضیح داد: در طول سال های گذشته این حجم از رسیدگی به میراث فرهنگی و آثار تاریخی در کشور بی سابقه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با بیان این که تعداد کارگاه های فعال حوزه بازسازی در سطح استان 947 کارگاه را شامل می شوند، گفت: در حال حاضر کارگاه های فعال شهر یزد شامل میدان امیرچقماق و ستی فاطمه، بازار خان و زرگری، بازار مسگری، بازار حضرت عباسی، برج و باروی سید گل سرخ، ساختمان ثبت احوال، قلعه ابرند آباد، معبر اله اباد زارچ، آب انبار گازرگاه، آب انبار سرسنگ، خانه وحشی بافقی، کارگاه شاه ابوالقاسم، کوچه هاشم خان، مدرسه مارکار و مدرسه ایرانشهر و همچنین خانه ریاضیات در یزد فعال هستند.

انتهای پیغام

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 1574

به "بازسازی 1000 بنا در یزد طی سال 99 ، پویایی 20 کارگاه بازسازیی در امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی 1000 بنا در یزد طی سال 99 ، پویایی 20 کارگاه بازسازیی در امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید