مردم تهران از اتراق در کنار رودخانه ها خودداری نمایند

به گزارش مجله پیکورو، مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از صدور مجدد هشدار نارنجی هواشناسی در شمال، غرب و جنوب استان اطلاع داد و گفت: شهروندان مطلقاً کنار رودخانه ها اتراق نکنند و از استقرار در ارتفاعات بپرهیزند.

مردم تهران از اتراق در کنار رودخانه ها خودداری نمایند

به گزارش فارس، حامد یزدی مهر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران عصر دوشنبه از صدور هشدار مجدد نارنجی به وسیله سازمان هواشناسی اطلاع داد و گفت: طبق اعلام هواشناسی احتمال وقوع دو سامانه بارشی و وزش باد شدید برای استان تهران پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در سامانه بارشی استان تهران نیمه شمالی استان، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید گاهی خیلی شدید مورد انتظار است گفت: همچنان تاکید می گردد که شهروندان از تردد یا اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و حتی گذر از بستر این آب راه های فعال یا غیرفعال خودداری نمایند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران به آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادرسان اشاره نمود و عنوان داشت: هشدار به تمام دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران ابلاغ شده و همگی در آماده باش کامل قرار گرفته اند.

وی در ادامه به احتمال وقوع سامانه دوم مبنی بر ناپایداری جوی و احتمال طوفان لحظه ای اشاره نمود و بیان داشت: وقوع این سامانه در استان تهران به ویژه در منطقه ها غربی و جنوبی پیش بینی شده است، لذا از همه ساکنان این منطقه ها می خواهیم خودداری از فعالیت های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، پرهیز از پرواز با گلایدر و هواپیماهای سبک به علت خطر تندبادهای لحظه ای، رعدوبرق و صاعقه و پرهیز از انجام امور ساختمانی و تعمیرات بر روی برج ها و دکل ها و سازه های موقت را در دستور جدی کار قرار دهند.

یزدی مهر بعلاوه به مستحکم سازی تابلوهای تبلیغاتی، سازه های موقت و سست تاکید نمود و گفت: مردم در تردد جاده ای به ویژه در گذرگاه های کوهستانی به علت وزش متناوب باد احتیاط لازم را داشته و در صورت امکان از تردد خودداری نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 17 مرداد 1402 بروزرسانی: 17 مرداد 1402 گردآورنده: picoro.ir شناسه مطلب: 2258

به "مردم تهران از اتراق در کنار رودخانه ها خودداری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم تهران از اتراق در کنار رودخانه ها خودداری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید